دومین جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر فردا در خراسان شمالی آغاز به کار می‌کند
دومين جشنواره فيلم کوتاه روستا و عشاير فردا در خراسان شمالي آغاز به کار مي‌کند

دومین جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر فردا در خراسان شمالی آغاز به کار می‌کند

دومين جشنواره سراسري فيلم کوتاه روستا و عشاير، فردا سه‌شنبه (7 دي ماه) با اکران 41 فيلم بر پرده سينما گلشن بجنورد مرکز استان خراسان شمالي آغاز به کار مي‌کند.
شناسه خبر : 33851 تاریخ انتشار : ۶ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛  دومین دوره از این جشنواره با حضور استان های کردستان، تهران، آذربایجان شرقی، زنجان، گلستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، اصفهان، مازندران، اردبیل، یزد، خراسان شمالی،گیلان و کهکیلویه و بویر احمد و فیلم هایی در بخش های مستند، داستانی و پویانمایی از فردا در سینما گلشن بجنورد آغاز به کار می کند.

بر پایه گزارش ستاد خبری دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر؛ در نخستین روز از جشنواره فیلم ها در 3 سانس 15 تا16:30، 17 تا 18:30، 19 تا 20:30  در سینما گلشن به روی پرده می رود و در دومین روز نیز  فیلم های در نظرگرفته شده در سانس های 12 تا 13:30، 15 تا16:30، 17 تا 18:30، 18:45 تا 19:40 و 20 تا 21:10  اکران خواهد شد.

 بر این اساس، اکران ویژه ای در نخستین روز  از جشنواره در سانس 20:45 در نظر گرفته شده است و فیلم مستند «آخرین بخشی» به کارگردانی «فرشاد فدائیان» با موضوع استاد حاج قربان سلیمانی به روی پرده خواهد رفت.

لازم به ذکر است، در دومین و سومین روز از جشنواره نیز از ساعت 9 تا 11:30 کارگاه  آموزشی با حضور دکتر « احمد الستی» از چهره های برجسته  عرصه فیلم و پژوهشگر سینما با محوریت «بازگشت به یادداشت های ژان روش در ارتباط با فیلم های مستند مردم نگاری» و «روایت در فیلم های کوتاه داستانی قرن 21 » در سالن ایثار بجنورد با حضور شرکت کنندگان این جشنواره  برگزار خواهد شد.

گفتنی است، «فرشاد فدائیان»، «مهرداد اسکوئی» و «تورج اصلانی» در این جشنواره به دبیری «حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی آثار این دوره از جشنواره را داوری می کنند و برگزیدگان این جشنواره ساعت 18 پنج شنبه نهم دی ماه در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد معرفی خواهند شد