جوانان مسجدی بجنورد میزبان دل‌های بصیر فاطمی شدند
جوانان مسجدي بجنورد ميزبان دل‌هاي بصير فاطمي شدند
در آستانه 9دی ماه؛ روز بصیرت:

جوانان مسجدی بجنورد میزبان دل‌های بصیر فاطمی شدند

مراسم گراميداشت هفته بصيرت با عنوان محوري «ذکر يا فاطمه سربند سليماني‌هاست» شامگاه سه شنبه هفتم ديماه و در آستانه 9 دي، روز «بصيرت و ميثاق امت با ولايت» به همت بچه مسجدي‌ها در شبستان امامزاده سيد عباس بن موسي بن جعفر (عليه السلام) بجنورد برگزار شد.
شناسه خبر : 33890 تاریخ انتشار : ۸ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۵:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمين «رضا نوري» نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي به عنوان سخنرانی محوری این مراسم بصیرتی، ضمن تحلیل وقایع فتنه گرانه در سال 88، سقوط نظام اسلامی با هدف قرار دادن رهبری و موضوع ولایت و تخریب آن را توطئه اصلی کوردلان و دشمنان ایران اسلامی خواند و آن را تشریح کرد.

وی طی سخنانی ضمن ارائه تعریفی از بصیرت، شناخت نفس و معرفت درونی عمیق را ابتدا معرفی کرد  و با مقایسه فتنه سال 88 و توطئه های آن با تلاش های خائنانه در صدر اسلام و خانه نشین شدن امیر مومنان، حضرت امام علی (علیه السلام)، تصریح کرد: بصیرت دشمن شناسی و موضع گیری حقیقی و درست و بموقع در برابر توطئه دشمنان است و همانطور که امام راحل در تعبیری زیبا مردم امروز ایران اسلامی را آگاه و بصیرتر از دوران مولای متقیان خواندند، مردم نیز با نگاهی دقیق و بصیر با انتخاب جبهه حق در برابر باطل دشمن ایستادند و این تعبیر را اثبات کردند.

حجت الاسلام نوری، در ادامه گفت: مردم متوجه شدند که این افراد برده بیگانگان برای ساقط کردن نظام اسلامی هستند و متوجه شدند که لازم است خود به صحنه آیند و از رهبری و مقام ولایت دفاع کنند  و مقابل ضرر ها و آسیب های مادی و معنوی، آن بایستند.

وی با عنوان اینکه 9 دی را خدا خلق کرد و مردم وارد صحنه شدند، تصریح کرد: خدا مدیریت و برنامه‌ریزی کرد و فضا ایجاد شد تا مردم با آگاهی و بصیرت به میدان آمدند و ایران  صدای مردم آگاه و حامیان ولی و ولایتمداری شد.

امام جمعه بجنورد در تکمیل جملات خود گفت: پس از 9 دی، عرصه بر فتنه جویان و توطئه گران تنگ شد و هیچ جایی در ایران اسلامی نیافتند.

 

گفتنی است «سيدمهدي ميرداماد»، از مداحان و ذاکرين برجسته کشور و نيز «محمدرضا ايزي» از مداحان استاني در این مراسم بصیرتی که با عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه و شهادت دخت نبی، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و سالگرد شهادت سرباز مخلصش، شهید حاج قاسم سلیمانی همراه بود،  ميزبان دل هاي مشتاق ِرهروان فاطمي شدند.


همچنين این محفل معنوی را «اميرعلي شادکام» از شاعران جوان و محب اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام)، با تازه ترين سروده هاي خود زینب بخشید.

پایان/