خراسان شمالی از استان‌های هنرپرور کشور محسوب می‌شود/بودجه 1401 با رشد 79 درصدی اعتبارات هزینه‌ای در استان‌ها همراه است
خراسان شمالي از استان‌هاي هنرپرور کشور محسوب مي‌شود/بودجه 1401 با رشد 79 درصدي اعتبارات هزينه‌اي در استان‌ها همراه است
معاون حقوقی وزیر اقتصاد و دارایی در اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر؛

خراسان شمالی از استان‌های هنرپرور کشور محسوب می‌شود/بودجه 1401 با رشد 79 درصدی اعتبارات هزینه‌ای در استان‌ها همراه است

قوامي، با اشاره به ظرفيت‌هاي خراسان شمالي اين استان را هنرپرور توصيف کرد و در ادامه خبر از رشد 79 درصدي اعتبارات هزينه‌اي استان‌ها در بودجه سال 1401 داد.
شناسه خبر : 33954 تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «هادی قوامی»،در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر که امشب پنج‌شنبه 9 دی ماه با حضور مسئولان استانی و کشوری در سالن گلشن بجنورد برگزار شد، طی سخنانی ضمن گرامیداشت حماسه  نهم دی ماه به عنوان یک روز تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی، از برگزارکنندگان این رویداد هنری در گنجینه  فرهنگ ها و معرفت ها تقدیر کرد.

 معاون حقوقی وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه خراسان شمالی را در عرصه هنر یکی از استان های مهم و هنر پرور توصیف کرد که هنرمندان بسیاری را به جامعه هنری کشور معرفی کرده است.

قوامی در بخش دیگری از سخنانی خود با بیان اینکه در لایحه بودجه 1401 تلاش می شود تا از طریق استان‌ها رشد 8 درصدی را شاهد باشیم، به مقایسه اعتبارات استانی لایحه 1401 با 1400 پرداخت و افزود: در بودجه ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ رشد ۷۹ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها را شاهد هستیم که این اعتبارات در بخش تملک دارایی رشد 300 درصدی است.

وی اهم ویژگی اعتبارات استانی لایحه بودجه 1401  را در مجموع  رشد  208 درصدی اعتبارات استان ها نسبت به 1400 اعلام کرد و به  4 برابر شدن اعتبارات تملک دارایی  های سرمایه ای استان ها از 32 هزار میلیارد تومان به 128 هزار میلیارد تومان اشاره کرد.

قوامی در ادامه با بیان اینکه ۳۲ هزار میلیارد تومان نیز بابت استفاده از اعتبارات متوازن به استان ها اختصاص پیدا می‌کند، گفت: اختصاص ۲۰ درصد اعتبارات از قانون استفاده متوازن به صندوق پیشرفت و عدالت نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۱  برای زیرساخت های تولید نیز دیده شده است.

معاون حقوقی وزیر اقتصاد و دارایی پیش بینی ۶۰۶ هزار میلیارد تومان از محل نفت برای مناطق محروم و ۴۴ هزار میلیارد تومان برای مناطق نفت خیز  را از دیگر موارد در لایحه بودجه 1401 عنوان کرد.

گفتنی است، دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر به دبیری «حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی از هفتم دی ماه  با رقابت فیلم های راه یافته به مرحله نهایی آغاز شد و امشب با معرفی برگزیدگان در مجتمع  فرهنگی و هنری گلشن  بجنورد به کار خود پایان داد.