مستند «میراث یک درخت» در بجنورد رونمایی و آماده اکران شد
مستند «ميراث يک درخت» در بجنورد رونمايي و آماده اکران شد
در دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر؛

مستند «میراث یک درخت» در بجنورد رونمایی و آماده اکران شد

مستند فرهنگي «ميراث يک درخت» حاصل زحمات اهالي مسجدي روستاي دوستدار کتاب بزنج اسفراين امشب در مراسم اختتاميه دومين جشنواره فيلم کوته روستا و عشاير با حضور تني چند از مسئولان کشوري و استاني رونمايي شد.
شناسه خبر : 33957 تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۱:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)  از خراسان شمالی، مستند «میراث یک درخت» با حضور حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی،  رییس ستاد فهمای کشور و دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایروزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  امشب و در مراسم اختتامیه فیلم کوتاه روستا و عشایر رونمایی شد و بخش هایی از این فیلم مستند در قالب آنونسی کوتاه برای حاضران در این مراسم به نمایش درآمد.

همچنین دکتر «هادی قوامی»، معاون حقوقی وزیر اقتصاد، «محمدرضا سوقندی» مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استان ها و مجلس سازمان سینمایی کشور نیز در این مراسم همراه دیگر مسئولان حاضر، همراه برنامه رونمایی بودند.

بنا بر اعلام مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی این مستند تلاش اهالی مسجد روستای بزنج اسفراین است که  دستاوردها و قابلیت های اثرگذار فرهنگی این روستا را به تصویر می کشد.

 

شیرازیان اضافه کرد: با توجه به اینکه روستای بزنج با تلاش های مدیر کانون معراج السعاده مسجد امام حسین (علیه السلام) این روستا توانست در دو دوره متوالی به عنوان روستای برگزیده  جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران انتخاب شد، این مستند بدین منظور از سوی شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل این استان ساخته شد.

شیرازیان، همچنین اضافه کرد: این مستند به کارگردانی «مصطفی شهراد کلاتی» و نویسندگی «مهدی ایزانلو» در قاب تصویر نشسته است

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در ادامه سید محمد باقر سجادپور را به عنوان تهیه کننده معرفی کرد و گفت: این کار را مجتبی ابراهیمی از جوانان مسجدی و عضو کانون امام حسن مجتبی (علیه السلام) روستای گسک اسفراین تدوین کرده است.

گفتنی است، دومین جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایرکه  از  هفتم دی ماه آغاز شده، شامگاه پنج شنبه 9 دی ماه با برگزاری مراسم اختتامیه پایان یافت.

 

پایان/