مقدمات اجرای طرح «سفیران اجتماعی» به همت اهالی مسجد در خراسان شمالی فراهم شد
مقدمات اجراي طرح «سفيران اجتماعي» به همت اهالي مسجد در خراسان شمالي فراهم شد

مقدمات اجرای طرح «سفیران اجتماعی» به همت اهالی مسجد در خراسان شمالی فراهم شد

نشست توجيهي اجراي طرح ملي «سفيران اجتماعي» با هدف پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي به صورت مسجد محور و همياري اهالي مسجد در استان خراسان شمالي، با حضور مديرکل دفتر فرهنگي ستاد فهما در دفتر امام جمعه شهر راز برگزار شد.
شناسه خبر : 33982 تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «مجتبی میرزایی» مدیرکل دفتر فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این نشست  که جمعه 10 دیماه برگزار شد، در توضیح  طرح «سفیران اجتماعی» گفت: این طرح با مشارکت وزارت کشور و دبیرخانه پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا در بازه زمانی سه ساله در دستور کار قرار گرفته است و محل تمرکز و نقطه هدف آن در فاز نخست 5 شهرستان در 5 استان کشور است.

وی راز و جرگلان را یکی از 5 شهرستان مذکور معرفی کرد و افزود: شهرستان های زاوه در خراسان رضوی، میامی در سمنان، آوج در قزوین و شفت از گیلان  دیگر شهرستان های اجرای پایلوت این طرح هستند که به کمک 5 کانون فرهنگی هنری مسجد در هر شهرستان 5 محله و آسیب های آن احصاء و برای رفع آن برنامه های فرهنگی هنری انجام می گیرد.

وی همچنین گفت: این شهرستان ها در لیست 31 موردی وزارت کشور از نظر شدت آسیب های اجتماعی قرار دارند و پیشگیری از معضلاتی همچون طلاق، بیکاری، اعتیاد، کودکان کار و ... در آنها دنبال می شود. از این رو، در تلاش هستیم تا این پنج  شهرستان را از لیست وزارت کشور خارج کنیم.

 

مدیرکل دفتر فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نظام نامه و شیوه اجرای این طرح را مربی محور و ورود افراد باتجربه که سابقه فعالیت کار تربیتی  برای سنبن 12 تا 18 سال را دارند، اعلام کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت های خود شهرستان این طرح برنامه ریزی شده و این مربیان پس از مصاحبه تخصصی انتخاب و برای اجرای طرح آموزش داده می شوند.

میرزایی در توضیح بیشتر اضافه کرد:  همچنین از تشکیل هسته های اجتماعی به عنوان توان و ظرفیت محله که اعضای آن معتمدین محل و از دل مسجد هستند برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و همچنین درمان آن اقدام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نادعلی زاده، امام جمعه راز نیز  در این نشست که علاوه بر تنی چند از مدیران کانون های مساجد، فعالان فرهنگی شهرستان و معاون فرماندار نیز حضور داشتند، مباحث فرهنگی را گسترده خواند و عدم وجود زیرساخت های فرهنگی در این شهرستان را برای اجرای برنامه های اثرگذار یکی از مشکلات برشمرد خواست تا دراین باره حمایت هایی صورت گیرد.

 

«هاشم شیرایان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نیز در این دیدار از فعالیت 17 کانون فرهنگی هنری در شهرستان راز و جرگلان خبر داد و اظهار امیدواری کر با اجرای این طرح و برگزاری کارگاه های آموزشی برای خانواده شاهد پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد باشیم.

گفتنی است، پس از این نشست،  جلسه توجیهی و پرسش و پاسخ  اختصاصی با همین موضوع،  ویژه  مدیران کانون های مساجد شهرستان راز و جرگلان که مناطق مختلف آن حضور داشتند نیز بگزار شد و توضیحات تکمیلی از سوی مدیرکل دفتر فرهنگی ستاد فهمای کشور ارائه شد.

پایان/