مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی و دومین سالگرد شهادت سردار دلها برگزار شد
مراسم بزرگداشت علامه مصباح يزدي و دومين سالگرد شهادت سردار دلها برگزار شد
به همت اهل مسجد و اعضای کانون بقیه‌الله بجنورد؛

مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی و دومین سالگرد شهادت سردار دلها برگزار شد

مراسم سالگرد درگذشت علامه مصباح يزدي و نيز دومين سالروز شهادت سردار دلها، شهيد حاج قاسم سليماني به همت بچه هاي کانون فرهنگي هنري مسجد بقيه الله بجنورد برگزار شد.
شناسه خبر : 33985 تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ چه مسجدی های فعال در مسجد بقیه الله بجنورد در همتی جمعی و خودجوش، در آستانه ایام فاطمیه و نیز در پیش بودن دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین  سالگرد رحلت عالم ربانی و جلیل القدر، آیت الله مصباح یزدی، مراسم بزرگداشت این دو چهره ماندگار و بی مثال  را برگزار کردند.


این مراسم که ابتدا با اقامه نماز جماعت  آغاز شد، با  اکران فیلم مستند سینمایی «آن زمستان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «احمد شریف زاده»  که فصلی از زندگی مرحوم آیت الله مصباح یزدی را روایت می‌کند، ادامه یافت.

حجت الاسلام علی رضاییان، یکی از اساتید موسسه امام خمینی (ره) و از شاگردان برجسته علامه مصباح یزدی  گفت:  تمام جریان هستی بین دو جبهه یکی مسیری که خدای متعال قرار داده برای اینکه انسان بشود انسان و راه را نشان دهد و شریعت تعیین کرد و رهبری، دیگری شناخت و نشر وتبیین این نقشه است.

وی در ادامه  نقشه راه  و نجات را  توحید معرفی و با استناد به احادیث و آیاتی،  آن را به کشتی نجات  توصیف و تشریح کرد  و گفت: کفار می خواستند برای مقابله با تبیین توحید و توقف دسترسی به دریای آن،  چند راه از جمله اینکه نقشه را جا به جا کنند و یا نقشه خوان  را تغییر دهند و در امور هدایت کشتی اختلال ایجاد کنند، اما حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بویژه با خطبه فدکیه  در برابرشان ایستاد و  به عنوان مدافع توحید قد علم کرد.

این پژوهشگر با اشاره به شخصیت و تلاش های علامه مصباح یزدی و نیز شهید سلیمانی به عنوان رهروانی صدیق فاطمی نیز گفت:  علما همچون  آن علامه بزرگ  تمام زندگیشان را درراه فهم خود از توحید و فهماندن اهمیت آن به جامعه صرف کردند، و شهدا بویژه شهید سلیمانی نیز تربیت یافتگان مکتب علما و آموزه های فاطمی  بودند و جان را در راه نشر توحید عملی و سیره فاطمی فدا کردند.

وی با بیان اینکه  شخصیت خوبان را با حزن و اندوه و حسرت همواره همراه است و همین حسرت پیام هایی در بردارد، گفت: یکی از این پیام ها این است که حسرت که ما کجاییم و آنها کجا هستند و این پیام بزرگی است و این التفات و توجه به این مصائب کمک می کند که انسان به خود و اینکه این میانه چه کاره است.

استاد موسسه امام خمینی(ره) در ادامه مطلب فوق شخصیت شناسی را برای رسیدن به خود شناسی مهم دانست و اظهار امیدواری کرد:  با یادآوری و شناخت شخصیت های بزرگ  بتوانیم مسئولیت و توانایی خود در راه نقشه راه توحیدی و ارزش های دین  بشناسیم و اثر بخش باشیم.


گفتنی است برگزاری نمایشگاهی زیبا با ایجاد فضایی  از روزهای  دوران دفاع مقدس و  به نمایش گذاشتن تمثال شهدا بویژه شهید سلیمانی  و نیز عرضه تازه ترین کتب سیره شهدا با محوریت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.