تقدیر از تلاش خستگی‌ناپذیر بانوی قرآنی روستای گسک اسفراین/مدیر کانونی که آموزش به افراد بیسواد برایش اولویت دارد
تقدير از تلاش خستگي‌ناپذير بانوي قرآني روستاي گسک اسفراين/مدير کانوني که آموزش به افراد بيسواد برايش اولويت دارد

تقدیر از تلاش خستگی‌ناپذیر بانوی قرآنی روستای گسک اسفراین/مدیر کانونی که آموزش به افراد بیسواد برایش اولویت دارد

«زهرا انصاري» مادر قرآني و پرتلاش روستاي گسک اسفراين که زنان محروم از سواد خواندن و نوشتن، را با کلمات و خطوط قرآن آشنا کرد، در قاب تکريم شکوه مادري نشست.
شناسه خبر : 34109 تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۰:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)؛ «هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  خراسان شمالی در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت جانسوز ام الائمه حضرت فاطمه زهرا  (سلام الله علیها)، با حضور در روستای گسک اسفراین  و  با همراهی تنی چند از فعالان فهما در این منطقه، از فعالیت های «زهرا انصاری» مادر قرآنی این روستا در قالب طرح شکوه مادری تقدیر کرد.

زهرا انصاری، دارای دو فرزند دختر بوده و هم اکنون مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (علیه السلام)  و مسئول خانه قرآن نورالشمس روستای گسک است. او با تلاشی خستگی ناپذیر توانست زنان بیسواد روستای گسک را با الفبای قرآن آشنا کند به طوری که اکنون همه می توانند  به راحتی آیات قرآن را بخوانند.

این مادر فعال قرآنی طی سخنانی در این نشست با بیان اینکه هرگز برای یادگیری علم  به ویژه  کلام خداوند دیرنیست، افزود: در هر سن  و شرایطی زمینه یادگیری و آموزش فراهم است؛ من با این نگاه اقدام به آموزش تنی چند از بانوان که از نعمت سواد خواندن و نوشتن بی بهره بودند، کار را شروع کردم و اکنون این افراد با علاقه و پیگیری توانسته اند نزدیک به شش جزء از قرآن را به خوبی و با لحن عربی به زیبایی بخوانند.

انصاری تصریح کرد: این بانوان تصمیم گرفتند به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله‌علیها) و با پیروی از سیره فاطمی و انس با قرآن، گروه قرآنی با نام «کوثر» تشکیل دهند و سوره مبارکه کوثر را همخوانی و اجرا کرده و از ابتدای دهه فاطمیه اول هرروز تا پس از روز شهادت حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها)  نیز ختم مبارک سوره کوثر را در برنامه دارند.

در بخش دیگری از این نشست، «هاشم شیرازیان» طرح ملی  «شکوه مادری» را مرحله دوم اجرای «سه شنبه های تکریم» معرفی کرد و گفت: سه شنبه های تکریم با هدف شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله پیرامون مسجد بوده و تلاش ما این است که مادران ارزشمند و تاثیرگذار را ارائه الگوهای موفق برای دختران و زنان جامعه معرفی شوند.

 

گفتنی است حجت الاسلام «علی رضایی»، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین و حجت الاسلام «محمدرضا محمدی»، از قاریان برجسته استانی در این مراسم حضور داشتند.