مادران مسجدی پذیرای فاطمیون در کانون‌های مساجد خراسان شمالی شدند
مادران مسجدي پذيراي فاطميون در کانون‌هاي مساجد خراسان شمالي شدند
همزمان با سالروز ولادت دردانه نبی؛

مادران مسجدی پذیرای فاطمیون در کانون‌های مساجد خراسان شمالی شدند

جشن ميلاد حضرت زهراي مرضيه (سلام الله عليها) همراه با برنامه هاي متنوع فرهنگي و آموزشي و پويش هاي کتابخواني، به همت خواهران فعال در کانون هاي مساجد خراسان شمالي، که خود اغلب مادر چند فرزند هستند، در نقاط مختلف شهري و روستايي اين استان برنامه ريزي و اجرا شد.
شناسه خبر : 34588 تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما ) از خراسان شمالی؛ مادران مسجدی در کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی که اغلب در سمت مدیر کانون برای عمران معنوی مسجد، ایفای نقش می کنند، در همتی پرشور و تلاشی بی وقفه تدارک گرامیداشت فرارسیدن ولادت حضرت زهرای اطهر(سلام الله علیها) را دیدند و پذیرای  مشتاقان و دلباختگان فاطمی در شب و روز ولادت آن بانوی بی همتا شدند.

 

«هاجر السادات هاشمی مکرم»،  مدیر کانون فرهنگی هنری رأفت مسجد فاطمه الزهرا (س) شوقان و از رابطان کانون های مساجد جاجرم که خود مادر دو فرزند است، در این باره ضمن تبریک ولادت ام الائمه، حضرت زهرا (سلام الله علیها) از برگزاری نشست با حضور بانوان کانون های مساجد در کنار خواهران فعال فرهنگی در این منطقه خبر داد و گفت: بر این اساس برنامه های فرهنگی و جشن میلاد و بزرگداشت مقام شامخ مادر در طول هفته زن برنامه ریزی شد.

وی در ادامه گفت: مدیران کانون های جلگه شوقان چه مناطق روستایی آن و چه در منطقه شهری، اغلب بانوان  و مادران تاثیرگذار هستند تلاش کردند تا برنامه های جشن روز مادر به نحو شایسته و میزبانی از عاشقان فاطمی انجام گیرد.

هاشمی مکرم همچنین برگزاری کلاس های آموزش قرآنی توسط استاد علی عباسی ویژه  بانوان، برگزاری مسابقات فرهنگی و تکریم مادران شهدا را از اهم برنامه های اجرا شده و در دست اجرا هفته زن در این منطقه نام برد.

 

وی که خود مربی قرآن است و مهد قرآنی نیز دارد، پیش از این چه از طریق فضای مجازی و چه برگزاری کلاس های حضوری 45 دانش آموز قرآن آموز دارد.

هاشمی مکرم  کانون شهید چمران با مدیریت «زهرا کمالی» مادر دو فرزند در روستاهای دوبرجه ، کانون حجاب با مدیریت «مریم عباسی» مادر سه فرزند، روستای پشت بام با مدیریت حصاری مادر یک فرزند، جوشقان نیز به همت  به طور نمونه خبر داد.

 

«خدیجه صحرایی» مدیر کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین (علیه السلام) مسجد محمد رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) روستای توده شیروان از برگزاری مراسم جشن روز مادر و ولادت حضرت زهرا  (سلام الله علیها) در این روستا خبر داد و  گفت: با همکاری مدرسه روستا کلاس های آموزش قرآن نیز برای مادران و فرزندان دایر شده است و هم اکنون 30 تن از دانش آموزان به همراه مادرانشان دراین کلاس ها آموزش دیدند.

«فاطمه حصاری»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باهنر مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف)  روستای پشت بام جاجرم، نیز در ادامه از تلاش بانوان مسجدی برای گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهر (سلام الله علیها) در این روستا خبر داد و  گفت: پویش از شهادت تا ولادت حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها) با پخت سمنوی نذری و جشن میلاد آن بانوی همام برگزار شد.

«زهرا انصاری» مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) و مسئول خانه قرآن نورالشمس روستای گسک که خود مادر دو فاطمه ی نونهال در دامن دارد و مادر است، گفت: به مناسبت آغاز هفته زن جشن روز مادر با حضور مادران قرآنی که سواد خواندن و نوشتن ندارند اما با تلاش آیات قرآن را می توانند بخوانند و بنویسند برگزار شد.

 وی اضافه کرد: این مادران مسجدی  که از نعمت سواد برخوردار نبودند اکنون با بخش اعظم آیات قرآن آشنا شدند، و هر روز صفحه ای از قرآن را قرائت می کنند.

«زهرا براتی» مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات اسفراین نیز در ادامه با تبریک زادروز بزرگ بانوی دوعالم، حضرت فاطمه (سلام اله علیها) از نشست فعالان مسجدی و بانوان فعال فرهنگی با امام جمعه شهر اسفراین خبر داد و گفت: برگزاری جشن میلاد دخت نبی، برگزاری کارگاه آموزشی فرزند آوری از اهم برنامه های این کانون ویژه هفته زن می توان نام برد.

وی توزیع بسته های گوشت نذری، تجلیل از مادران شهدا، برگزاری نمایشگاه هفته زن را به دیگر برنامه های اجرا شده افزود.

«فاطمه صائمیان»، مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله شهرک فرهنگیان بجنورد  و مادر دو فرزند، نیز از تلا ش برای کتابخوان کردن مادران و دختران در این کانون خبر داد و گفت: علاوه بر برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) در مسجد، در تلاشیم با پر رونق کردن کتابخانه کانون و همراهی با پویش های سراسری کتابخوانی انگیزه مطالعه و انس با کتاب و در نتیجه افزایش آگاهی مادران قدم برداریم.

وی در این باره نیز اعلام کرد:  پویش کتابخوانی با هدف فرزندآوری با معرفی کتاب «مثبت سه، واقعیت هایی پیرامون فرزند آوری»  نوشته سید حسین موسوی را برنامه ریزی کردیم و علاقمندان برای تهیه این کتاب و شرکت در پویش ضمن تماس با شماره  09216039234 و اعلام آمادگی شرکت در این پویش  می توانند به  کانون مسجد بقیه الله (عج) شهرک فرهنگیان بجنورد مراجعه کنند.

 «مریم عباسی»، مدیر کانون فرهنگی هنری حجاب  روستای قراجه رباط جاجرم نیز خبرداد: کلاس های آموزش قرآن ویزه دختران دانش آموز و مادران آنها در مسجد این روستا توسط «علی عباسی» از اساتید پیشکسوت قرآنی در این روستا برگزار شده که مورد استقبال اهالی قرار گرفته است.

امروز و همزمان با میلاد ام الائمه حضرت زهرای مرضیه(سلام الله علیها) و روز مادر، همچنین به همت فعالان پر تلاش کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (سلام الله علیها) با حضور امام جمعه و فرماندار اسفراین از مادر دو شهید والامقام «علی اکبر  سرپوشی» و «علی اصغر رباط سرپوشی» در قالب طرح شکوه مادری تقدیر و تجلیل شد.

پایان/