فعالان فهما در اسفراین به پیروی از سیره فاطمی دستگیر نیازمندان شدند
فعالان فهما در اسفراين به پيروي از سيره فاطمي دستگير نيازمندان شدند
با محوریت حمایت از زنان سرپرست خانواده؛

فعالان فهما در اسفراین به پیروی از سیره فاطمی دستگیر نیازمندان شدند

فعالان کانون‌ هاي فرهنگي هنري مساجد در شهرستان اسفراين 150 بسته گوشت نذري اهدايي موسسه حضرت خديجه (سلام الله عليها) و خيرين برنامه تلويزيوني سمت خدا را بين خانواده هاي نيازمند اين شهرستان توزيع کردند.
شناسه خبر : 34601 تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان اسفراین طی مراسمی با همراهی امام جمعه و فرماندار این شهرستان 150 بسته گوشت نذری را با پیروی از سیره انسان ساز فاطمی در سبد خانواد ه های نیازمند قرار دادند.

حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد موسوی»، امام جمعه اسفراین در این مراسم که در حسینیه سید الشهدا(علیه السلام) اسفراین و به همت کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا(سلام الله علیها) برگزار شد، ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را تبریک گفت و دستگیری از مستمندان ونیازمندان را پیروی از سیره فاطمی برشمرد .

وی در ادامه  با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی و انجام رزمایش کمک های مومنانه و با برشمردن احادیث از ائمه اطهار (علیهم السلام)  و آیاتی از قرآن کریم، گفت: حضرت زهرا (س) غذای خود را به یتیم و فقیر و اسیر بخشید و مهمترین موضوع در انفاق که ایثار و از خودگذشتگی بود را به منصه ظهور رساند و معنا بخشید.

وی از همت فعالان کانون های مساجد در برنامه ریزی و اجرای این رزمایش همدلانه قدردانی کرد.

«مهدی کرامتی»، فرماندار اسفراین نیز توجه به همنوع و دستگیری از نیازمندان را موضوع مهم و پرداختن به آن را اولویت دانست.

«غلامحسن امیری»، مدیر کانون فرهنگی  هنری محبان الزهرا (سلام الله علیها) و از کانون های رابط شهرستان اسفراین ضمن توضیحی در این باره گفت: 150 بسته گوشت یک و نیم کیلویی، نذری اهدایی مؤسسه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) و خیرین برنامه تلویزیونی سمت خدا با همکاری کانون های مناطق مختلف به دست نیازمندان می رسد.

وی همچنین گفت: از میان این تعداد بسته گوشت نذری 75 بسته توسط کانون مشکات دیگر کانون رابط شهرستان با همکاری کانون های زیر مجموعه در نقاط شهری و روستایی توزیع می شود.

امیری از ذبح یک راس گوسفند به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و تهیه بسته های معیشتی ویژه نیازمندان، اهدایی مادر شهیدان رباط سرپوشی نیز خبر داد.

«زهرا براتی»  مدیر کانون مشکات و دیگر رابط کانون های فرهنگی وهنری مساجد اسفراین نیز در ادامه  با اشاره به 75 بسته توزیعی بین نیازمندان کانونی خبرداد و افزود: این بسته ها به ارزش 120 میلیون ریال بین هفتاد وپنج خانواده نیازمند با همکاری کانون های سفینه النجات، عاشقان مهدی صفی آباد، کانون بلال روستای جهان، کانون میعاد روستای زاری، کانون شهدای قنبرباغی، کانون شهدای روستای اسفید  توزیع شد.

وی همچنین در تکمیل مطلب فوق  افزود: سی و پنج از میان بسته های اهدایی  بین زنان سرپرست خانوار توزیع شد

پایان/