اهالی مسجد در خراسان شمالی، به استقبال جشن ملی انقلاب اسلامی می روند
اهالي مسجد در خراسان شمالي، به استقبال جشن ملي انقلاب اسلامي مي روند

اهالی مسجد در خراسان شمالی، به استقبال جشن ملی انقلاب اسلامی می روند

دومين جلسه کميته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر در استان خراسان شمالي، با حضور ارکان مسجد، به ميزباني شرکت مخابرات اين استان و با هدف هماهنگي هر چه بيشتر برنامه هاي مسجدي و مردمي ايام پيروزي انقلاب اسلامي برگزار شد.
شناسه خبر : 34730 تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان»، رییس کمیته ستاد بزرگداشت دهه فجر در استان خراسان شمالي امروز 9 بهمن ماه در این جلسه که با حضور ارکان 12 مسجد میزبان  برنامه محوری «10 شب، 10 مسجد» برگزار شد، گفت: جشن های مردمی در مساجد  با شعار محوري «جشن ملي 1400» برگزار می شود و ارکان مسجد به استقبال چهل و سومین دهه فجر پیروزی خواهند رفت.

وی در توضیح بیشتر  اضافه کرد: میزبانی از مردم در جشن مساجد،  با سه محور دعوت از سخنران و  راویان انقلاب اسلامی با محوریت موضوع اهمیت جهاد تبین»، راه اندازی میزخدمت  و بررسی مشکلات محله های پیرامون مسجد و اجرای فوق برنامه ها و دعوت از هنرمندان و افراد تاثیرگذار تدارک دیده شده است.

وی برپایی نمایشگاه  عکس انقلاب، دعوت از شاعران و خوشنویسان و برگزاری کارگاه های خوشنویسی، اجرای تاتر و گروه های سرود و دعوت از مردم برای همراهی با پویش  هرخانه یک پرچم  و نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران بر سر در منازل خود از دیگر برنامه های «10 شب، 10 مسجد» نام برد.

وی با عنوان اینکه مساجد انتخاب شده در شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی اغلب از مناطق حاشیه و کم برخوردار و نیز محلات آسیب پذیر این شهراست، اعلام کرد: این مساجد به ترتیب مسجد امام خمینی (ره)، حضرت فاطمه الزهراء (سلام الله علیها)، حضرت امام محمد باقر (علیه السلام)، حضرت علی بن ابیطالب(علیه السلام)، حضرت امام حسن عسگری(علیه السلام)، حضرت امام سجاد (علیه السلام)، حضرت پنج تن آل عباء، حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام)، حنیفه اهل تسنن، حضرت امام حسین (علیه السلام، مسجد  قدس و مسجد حضرت قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرج الشریف) عهده دار میزبانی اهالی انقلاب می شوند.

در این جلسه همچنین حجت الاسلام  مهدی مهرپویان، مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی و امام جمعه موقت شهر شیوان و نیز از اساتید حوزه علمیه با عنوان اینکه امروز در عرصه حساس  و بسیار مهم  جهاد نرم هستیم، موضوع «جهاد تبیین»  ومطرح ساختن  آن از سوی مقام معظم رهبری، را راهکاری کلیدی خواند و گفت: اگر جهاد تبیین نبود پس از فتنه 88 ما شاهد روز بزرگ 9 دی نبودیم.

وی با مطرح کردن اینکه جهاد تبیین برای مسجد اتفاق بیفتد اظهار داشت: برنامه ها باید مقبول و منطقی و با محوریت آموزش های دقیق باشد تا با تولید فکر و اندیشه در مساجد بتوانیم لکنت زبان بچه های انقلاب را مقابل شبهات بازکند.

وی همچنین با بیان اینکه فرزندان ما را امروز رسانه تربیت می کند، تاکید کرد: جهاد تبیین باید از خانه ها شروع شود و با پیوند خانه با آموزه های مسجدی بتوانیم مدافع ارزش های اخلاقی و دینی باشیم و در برابر دشمن بایستیم.

 

گفتنی است، تأکید بر رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کووید 19 در جشن های مسجدی و بررسی واقعی مشکلات محلات و بررسی و ارائه خدمت مطلوب به مردم از اهم مصوبات این جلسه به شمار می رود.