کانون های فرهنگی هنری مسجد در تقویت فرهنگ عمومی نقش بسزایی دارد
کانون هاي فرهنگي هنري مسجد در تقويت فرهنگ عمومي نقش بسزايي دارد

کانون های فرهنگی هنری مسجد در تقویت فرهنگ عمومی نقش بسزایی دارد

سرپرست دفتر امور اجتماعي استانداري خراسان شمالي در نشست با ستاد فهماي اين استان گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مسجد در تقويت فرهنگ عمومي نقش بسزايي دارد.
شناسه خبر : 34761 تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی، «حمیدرضا خاکشور»، سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی در نشستی با مدیر و تنی چند از کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان، به نقش اثرگذار فعالان مسجدی به ویژه اهالی فهما اشاره کرد و گفت:کانون های فرهنگی هنری مسجد در تقویت فرهنگ عمومی نقش بسزایی دارد.

وی با عنوان اینکه پیش از این مسجد خانه دوم نوجوانان و جوانان بود، گفت: برنامه ریزی ها باید طوری باشد که پیوند خانواده به مسجد محکم تر شود و مساجد همچون منزلگاهی امن محل رجوع و انس کودکان و نوجوانان باشد.

خاکشور، برگزاری  دوره های آموزشی و کلاس های مهارتی و برنامه ریزی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در مساجد را مورد توجه قرار داد و برای توسعه فعالیت های فرهنگی در آن و طرح ها و ایده های فعالان فرهنگی و اعضای کانون های مسجد،  اعلام حمایت کرد.

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت 389 کانون فرهنگی هنری درمساجد این استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه می بایست در تمامی مساجد شهری و مناطق روستایی بالای یکهزار نفر جمعیت کانون مسجد تأسیس شود.

وی در این جلسه به قابلیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد همچون درخشش در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، کسب رتبه های برتر و شایسته تقدیر در رویداد ملی فهما، و ثبت بیش از یک هزار برنامه از ابتدای سال تا کنون در سامانه بچه های مسجد، فعالیت 560 پایگاه اجرای طرح تلاوت نور، اجرای طرح پیوند مسجد مدرسه خانواده که به اختصار سه میم خوانده می شود، فعالیت گروه های نمایشی و سرود و تولید آثار هنری به مناسبت های مختلف در طول سال اشاره کرد.

وی در این جلسه خواستار حمایت از فعالیت های کانون های مساجد و زمینه سازی برای بروز و ظهور استعداد های جوانان و نوجوانان مسجدی شد.

پایان/