اهالی مسجد با «10 شب، 10 مسجد» به استقبال فجر چهل و سوم رفتند
اهالي مسجد با «10 شب، 10 مسجد» به استقبال فجر چهل و سوم رفتند

اهالی مسجد با «10 شب، 10 مسجد» به استقبال فجر چهل و سوم رفتند

مراسم استقبال از ايام چهل و سومين دهه فجر پيروزي به همت اهالي مسجد امام خميني (ره) بجنورد و تدارک برنامه «10 شب، 10 مسجد» برگزار شد.
شناسه خبر : 34814 تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ اولین شب از اجرای برنامه های کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر در خراسان شمالی، به میزبانی ارکان مسجد امام خمینی (ره) بجنورد و با حضور حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه، «روح الله حسین پور»، معاون سیاسی امنیتی استاندار و نیز «محمد باقرپور»، فرماندار بجنورد و همراهی  تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی به اجرا در آمد.

حجت الاسلام «حمید رفیعی»، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و سخنران ویژه این مراسم، به دستاورد های انقلاب اسلامی ایران و تلاش های امام راحل در این باره اشاره کرد و با تشریح برهه مختلف تاریخ این پیروزی شکوهمند گفت: امام خمینی (ره) مدل حکمرانی مردم محور و حضور مردم در صحنه ها و انسجام مردمی را ارائه و پیاده کرد.

وی افزود: امام راحل برای هر موضوعی و در هر بعدی از دل مردم، برنامه داشت و حکومتی بر مبنای اراده مردم  و نهاد های مردمی بنا نهاد.

حجت الاسلام رفیعی، در ادامه مطالب فوق و با هدف تبیین هرچه بیشتر، به نقش تکمیل کننده و جریان ساز مقام معظم رهبری پس از امام راحل در هدایت ایران اسلامی و تعمیق بخشی به نقش محوری مردم در اداره این نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای همواره در تلاشند با رهنون و گفتمان سازی و رهبری مردم به سوی همبستگی و یکپارچگی رهنمون باشند.

وی در ادامه به نقش مساجد و اهالی مسجد در دفاع و حفاظت و نشر ارزش های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:  موضوع جهاد تبیین و بازگو کردن ارزش های انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده را می بایست در مساجد انجام شود ولازم است مساجد پایگاه های فرهنگی و اجتماعی قوی شوند و اوج بگیرند.

 

هاشم شیرازیان، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نیز در این مراسم میزبانی از مردم در جشن مساجد،  با سه محور دعوت از سخنران و  راویان انقلاب اسلامی با محوریت موضوع اهمیت جهاد تبین»، راه اندازی میز خدمت  و بررسی مشکلات محله های پیرامون مسجد و اجرای فوق برنامه ها و دعوت از هنرمندان و افراد تاثیرگذار تدارک دیده شده است.

وی برپایی نمایشگاه  عکس انقلاب، دعوت از شاعران و خوشنویسان و برگزاری کارگاه های خوشنویسی، اجرای تئاتر و گروه های سرود و دعوت از مردم برای همراهی با پویش  هرخانه یک پرچم  و نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران بر سر در منازل خود از دیگر برنامه های «10 شب، 10 مسجد» نام برد.

وی با عنوان اینکه مساجد انتخاب شده در شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی اغلب از مناطق حاشیه و کم برخوردار و نیز محلات آسیب پذیر این شهراست، اعلام کرد: این مساجد به ترتیب مسجد امام خمینی (ره)، حضرت فاطمه الزهراء (سلام الله علیها)، حضرت امام محمد باقر (علیه السلام)، حضرت علی بن ابیطالب(علیه السلام)، حضرت امام حسن عسگری(علیه السلام)، حضرت امام سجاد (علیه السلام)، حضرت پنج تن آل عباء، حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام)، حنیفه اهل تسنن، حضرت امام حسین (علیه السلام، مسجد  قدس و مسجد حضرت قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرج الشریف) عهده دار میزبانی اهالی انقلاب می شوند.

 برپایی میز خدمت و بررسی مشکلات محله، اجرای گروه سرود و برگزاری مسابقه فرهنگی و اهداء جوایز به پاسخ های صحیح از اهم برنامه های این مراسم آغازین بود.

پایان/