جشن میلاد حضرت باقر العلوم (علیه‌السلام) در مساجد خراسان شمالی برگزار شد
جشن ميلاد حضرت باقر العلوم (عليه‌السلام) در مساجد خراسان شمالي برگزار شد
سومین شب ازبرنامه «10شب، 10مسجد»؛

جشن میلاد حضرت باقر العلوم (علیه‌السلام) در مساجد خراسان شمالی برگزار شد

جشن ملي 1400 جشن ميلاد حضرت باقر العلوم(عليه السلام) در مساجد خراسان شمالي، به ميزباني کانون فرهنگي هنري کوثرمسجدي مزين به نام مبارک آن امام بزرگ، برگزار شد.
شناسه خبر : 34876 تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛  سومین برنامه از برنامه های جشن ملی 1400  در مساجد خراسان شمالی و در دومین شب از لیالی فجر پیروزی، با مراسم میلاد سراسر نور و رحمت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر(علیه السلام) و به میزبانی مسجدی مزین به نام آن امام همام  در بجنورد برگزار شد.

 

سید «جواد ایلالی»، دادستان عمومی و انقلاب بجنورد در این مراسم که به  همت کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان شمالی برنامه ریزی و اجرا شد، جمهوری اسلامی ایران را مجموعه ای  از مردمی که زیر سایه پرچم اسلام تربیت شده خواند و گفت: امروز انقلاب اسلامی تهدیدی آشکار برای جهان سلطه است.

وی با تحلیل پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در دوران دفاع مقدس و تحمیل جنگ نابرابر یه ایران، گفت: ما در جنگ سخت افتخارات عظیمی رقم زدیم و امروز دشمن می داند که قادر به نبرد سخت با ایران اسلامی نیست.

وی در ادامه به جنگ نرم دشمن اشاره کرد و با بیان اینکه این جنگی که دشمن آغاز کرده خاکریز ها و سلاح متفاوت است و گاهی دیده نمی شود، اظهار داشت: دشمن جرأت آغاز جنگ سخت و رو در رو را ندارد اما در جنگ نرم به سرعت پیش می رود و ما نباید عقب بمانیم و شکست بخوریم.

وی مراقبت از نوجوانان و جوانان به ویژه در شرایط امروز و ورود به فضای مجازی، را بیش از هر نکته ای در جنگ نرم توصیه کرد و مهم برشمرد.

ایلالی، در بخشی دیگر با عنوان اینکه امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان هستیم، ضمن تشریح آن، موضوع خوداتکایی را سلاح مردم در مقابله با تحریم و عرصه تنگ معیشتی عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به تحلیل میشل فوکویاما، فیلسوف و نظریه پرداز آمریکایی، که جمهوری اسلامی را به پرنده ای با دو بال سبز و سرخ که یکی فرهنگ عاشورا و دیگری فرهنگ مهدویت است، تشبیه کرد، توضیح داد: این پرنده با زره ولایت فقیه پوشانده شده است، ابتدا باید زره را بیرون بکشید و پس از آن دو بال را قطع کنید؛ لذا بیشترین هجمه ها علیه ولی فقیه و ولایت فقیه است.

 

ایلالی، در تکمیل جملات خود پشتیبانی از ولایت فقیه را توسط مردم در عرصه ها و برهه های مختلف انقلاب مورد توجه و تأکید قرار داد و اساس هدایت انقلاب اسلامی و صدور آن به عرصه جهانی نام برد.

 

این مراسم با اجرای گروه سرود«نسیم ولایت» عضو کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی مسجد حضرت قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرج الشریف) و برگزاری مسابقه فرهنگی و اهداء جوایز ادامه یافت.

همچنین نمایندگانی از شهرداری و شورای شهر در این مراسم مشکلات محل را در قالب میز خدمت، بررسی و برای رفع آن ارائه راهکار کردند.

 

امشب و در سومین شب از برگزاری برنامه «10شب، 10 مسجد» مسجد حضرت علی بن ابیطالب (علیه السلام) و فعالان کانون فرهنگی هنری مقاومت این کانون میزبان جشن انقلاب خواهد بود.

 پایان/