مسجد علی بن ابیطالب(علیه السلام) میزبان اهالی انقلابی روستای شهید آذرسای بجنورد
مسجد علي بن ابيطالب(عليه السلام) ميزبان اهالي انقلابي روستاي شهيد آذرساي بجنورد
چهارمین برنامه 10 شب 10مسجد،

مسجد علی بن ابیطالب(علیه السلام) میزبان اهالی انقلابی روستای شهید آذرسای بجنورد

اهالي مسجد علي بن ابيطالب(عليه السلام) در شب آرزوها، و اولين روز از ماه پربرکت رجب ميزبان جشن انقلاب و مردم انقلابي در منطقه شهيد «علي آذرسا» بجنورد در برنامه «10 شب، 10مسجد» شدند.
شناسه خبر : 34896 تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۸

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانهای (فهما) از خراسان شمالی؛ برنامه «10 شب، 10 مسجد» که در سال جاری با میزبانی از مردم انقلابی در 12 مسجد بجنورد و نیز 11 مسجد دیگر در شهرستان ها از جمله اسفراین در شب های دهه فجر و بزرگداشت ایام چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همراه دیگر برنامه هاست، شب گذشته 14 بهمن در چهارمین برنامه میهمان اهالی روستای شهید آذرسای بجنورد در مسجد حضرت علی بن ابیطالب (علیه السلام) وکانون مقاومت بود.

 

حجت الاسلام «نعمت الله آزموده»  رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در این مراسم و در جمع اهالی انقلابی  این منطقه کم برخوردار و آسیب پذیر بجنورد، مبنای انقلاب اسلامی را حرکتی الهی  و تربیت نسلی مدافع و ارزشمند و ایثارگر که راه سعادت انسانی را پیمودند، عنوان کرد و این باره شهدای والامقام از جمله سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی را مصداقی بارز و بی مثال ذکر کرد.

 

وی اقتدار ایران اسلامی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: نهضت انقلاب شکل گرفت و پیروز شد تا محرومیت ها و حقارت ها پایان یابد و خوشبختانه امروز شاهد ترسیم و تحقق چهره ای قدرتمند از ایران در عرصه بین المللی هستیم.

حجت الاسلام آزموده  در ادامه با استناد به آیه 5 سوره شریف ابراهیم، بسیار صبور و شکرگزار بودن را نشانه عظمت انقلاب اسلامی و مردم انقلابی آن برشمرد و آن دو ویژگی را دو بال اوج انقلاب دانست و  گفت: پس از این نیز با این دو بال می توانیم حرکت کنیم و مقابل تحریم ها و تلاش های نابخردانه و سلطه گرانه دشمنان بایستیم.

وی در ادامه مطالب فوق شهید والامقام  سردار سلیمانی و دیگر شهدا را فرزندان و تربیت یافتگان  مکتب صبر و شکرگزاری انقلاب دانست و با تاکید بیشتر توصیه کرد: امروز تفکر حاج قاسم به ما آموخت چه گذشته منفور پهلوی را پشت سر گذاشتیم و امروز در معرض افق نورانی جمهوری اسلامی قرار داریم و می بایست با همان تفکر از دستاوردهای انقلاب دفاع کنیم.

حجت الاسلام آزموده در ادامه  گفت: برای نسل جدید باید برنامه جدید داشته باشیم، با توقعات و برنامه های دهه 60 و 70 نمی توانیم در برابر جنگ نرم دشمن بایستیم، لازم است فناورتر و با بهره مندی از همه ظرفیت ها، در رفع محرومیت ها تلاش کنیم .

 

راه اندازی میز خدمت از اهم برنامه های این مراسم بود که نمایندگانی از شرکت برق، جهاد کشاورزی، شرکت گار، آبفا و بنیاد مسکن استان حضور داشتند و به مسایل و مشکلاتی که از سوی مردم منطقه و نیز دهیار روستا مطرح شد، راهکارهایی ارائه کردند که این موارد مطرح شده در قالب مصوباتی  توسط کمیته مساجد جمع بندی و به ادارات برای پیگیری و اجرا  ارسال می شود.

 

امشب نیز در ادامه این برنامه 10 شب 10مسجد، با حضور مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه و استاندار در قالب یادواره شهدای درصوفیان و مراسم شهادت حضرت امام هادی (علیه السلام) در محل حسینیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) منطقه حاشیه صندل آباد بجنورد برگزار می شود.

 

پایان/