وظیفه ما جنگیدن برای گرفتن حق، از نظام استکبار است
وظيفه ما جنگيدن براي گرفتن حق، از نظام استکبار است
نماینده ولی فقیه خطاب به مردم انقلابی؛

وظیفه ما جنگیدن برای گرفتن حق، از نظام استکبار است

نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي، با عنوان اينکه شهدا در برابر دشمنان انقلاب اسلامي ايستادند تا عزت مردم و ارزش هاي دين، تکه تکه و لگد کوب نشود، با صراحت گفت: امروز وظيفه ما جنگيدن براي گرفتن حق از نظام استکبار است.
شناسه خبر : 34901 تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۱۲

به گزار ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی  در پنجمین برنامه از« 10شب، 10مسجد» که در قالب  یادواره شهدای درصوفیان و مراسم عزاداری شهادت امام هادی(علیه السلام) در محل حسینیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) صندل آباد بجنورد برگزار شد، با عنوان اینکه زندگی و یک جامعه جاری و جریان ساز به دو اصل اعتقاد داشتن و مبارزه در راه اعتقاد وابسته است و تعریف می شود، ادامه داد: شهدا با همین دو اصل تربیت شده و جان خود را در راه اعتقاد خود فدا کردند.

وی با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام علی النقی (علیه السلام) نیز افزود: امام هادی (علیه السلام) در طول 33 سال امامت خود با شش خلیفه عباسی مبارزه کرد و از چراغ هدایت دین را فروزان نگه داشت و روشنایی بخش راه بود.

 

امام جمعه بجنورد با عنوان اینکه در دوران حکومت پهلوی سال ها حق این ملت پایمال می شد و توسط استعمارگران به تاراج برده می شد، اظهار داشت: امام آمد و مردم را به میدان آورد و با مطالبه گری انقلاب اسلامی شکل گرفت و پیروز شد، پس از انقلاب نیز دنیای سلطه بر سرمان ریخت  اما ملت برای مطالبه و دفاع از حقوق حقه خود ایستاد، مبارزه کرد و تا آخرین قطره خون جنگید.

 

حجت الاسلام و المسلمین نوری، بار دیگر با عنوان اینکه شهدا در برابر دشمنان انقلاب اسلامی ایستادند تا عزت مردم و ارزش های دین، تکه تکه و لگد کوب نشود، با صراحت گفت: امروز وظیفه ما جنگیدن برای گرفتن حق از نظام استکبار است.

 

وی همچنین افزود: برای رفع محرومیت ها و حل مشکلات و آسیب ها باید تلاش کنیم و مطالبه گر باشیم، گروه های جهادی تشکیل دهیم و به دنبال حل مشکلات برویم.

دکتر محمد رضا حسین پور، استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با یادآوری نامگذاری ایام دهه فجر و 15 بهمن به روز بصیرت معنوی، برگزاری یادواره شهدا و زنده نگهداشتن یاد خاطره شهیدان را به هر مناسبت و هر بهانه ای، بصیرت بخشی و نشر آگاهی دانست و گفت: نسل آینده ساز این مرز و بوم باید بدانند که آرامش امروز مرهون از جان گذشتگی شهدا و صبر خانواده های معزز آنان است.

 

 

وی ولایتمداری و در کنار رهبر ایستادن را مورد توجه قرار داد و از ویژگی های بارز شهدا خواند و گفت: شناخت توطئه های دشمنان و تشخیص به موقع افراد نفوذی که ملعبه دست دشمن شدند، بصیرت و تشخیص بموقع می خواهد که لازم است این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

این مراسم با مرثیه خوانی و عزاداری در رثای امام هادی (علیه السلام) و شهدا و نیز تجلیل از خانواده 7 شهید درصوفیان پایان یافت.

پایان/