از تپش نبض انقلاب در رگ‌های نوجوانان دهه هشتادی تا آموزش «جهاد تبیین»
از تپش نبض انقلاب در رگ‌هاي نوجوانان دهه هشتادي تا آموزش «جهاد تبيين»
به همت کانون مشکات؛

از تپش نبض انقلاب در رگ‌های نوجوانان دهه هشتادی تا آموزش «جهاد تبیین»

براتي، از برگزاري برنامه هاي فرهنگي و تبليغي به همت نوجوانان دهه هشتادي و جوشش انقلابي آنان در اين کانون خبر داد و گفت: برنامه هاي آموزشي و نمايشگاهي با هدف تبيين جهاد تبيين در ايام دهه فجر برنامه ريزي و اجرا شد.
شناسه خبر : 35072 تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۱۸

«زهرا براتی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) با ارائه گزارشی از برنامه های تدوین شده و اجرایی به مناسبت ایام دهه فجر پیروزی و گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از همکاری نوجوانان دهه هشتادی در برگزاری برنامه های دهه فجر در این کانون خبر داد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد صاحب الزمان (عج) در ادامه گفت: نبض انقلاب در رگ های نوجوانان دهه هشتادی بیش از هر زمانی می تپد به همت همین نوجوانان تا کنون توانسته ایم بیش از 150 برنامه از ابتدای سال جاری تا کنون در کانون اجرا کنیم.

 براتی اضافه کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر هم برنامه های متعددی از آذین بندی مسجد وکانون تا غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا و نشست های متعدد با مشارکت محوری جوانان و نوجوانان دهه هشتادی انجام شده است.

این فعال مسجدی از برگزاری نشست جهاد تبیین با موضوع بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در محل کانون خبر داد و گفت: این نشست در مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) اسفراین  و با همکاری فعالان کانون با پایگاه بسیج حضرت سکینه (سلام الله علیها)  و مرکز نیکوکاری خاتم الانبیا(ص)  مسجد برگزار شد.

وی اضافه کرد: حجت الاسلام رضایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی سخنران این نشست بود و تبیین و روشنگری در اسلام را مهم شمرد و  شخصیت های بزرگی همچون  عمار یاسر گرفته تا سلمان و مقداد و ابوذرو میثم تمار در این باره به عنوان مصداق روشنگران دین خدا نام برد.

براتی همچنین با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هر ساله مسئله ای را بیان و مطالبه نمودند؛ جهاد اقتصادی وجهاد فرهنگی و اخیرا نیز مسئله  جهاد تبیین را مطرح کردند، افزود: این نشست ویژه خواهران و تبیین این موضوع که وظیفه  هریک از ما در هرمرکزی که فعالیت داریم روشنگری وتبیین است، برگنامه ریزی و اجرا شد.

براتی در بخشی دیگر  از برگزاری نمایشگاه عکس در محل مسحد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرج الشریف)  اسفراین خبر داد و افزود: در این نمایشگاه چهل پوستر از عکس ها وحوادث ورویدادهایی که از اول انقلاب تاکنون، ایران اسلامی با آن مواجه بوده به نمایش گذاشته شده است.

وی عرضه  تصاویری از دستاوردهای موشکی و صنایع دفاعی، همراه با توضیحات و آیات قرآنی مرتبط با هر متن نیز در این نمایشگاه خبر داد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات که خود از فعالان فرهنگی و بانوان تأثیرگذار شهرستان اسفراین است، به دیگر برنامه های این کانون اشاره کرد و گفت: همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجرکه به نام انقلاب اسلامی، غیرت دینی نام گرفته، نشست قرآنی با موضوع بررسی آیات قرآنی مرتبط با غیرت دینی در این کانون برگزار شد.

براتی اضافه کرد: مقام معظم رهبری غیرت دینی را در بزنگاه های مختلف عامل نجات کشور دانسته و فرمودند:  «غیرت دینی تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند» و امروز وظیفه ماست تا با برگزاری چنین نشست های قرآنی ضمن انس بیشتر با قرآن و بهره وافر از مضامین نورانی آن به مطالبات رهبری جامه عمل بپوشانیم که در نشست مذکور، بانوان مسجدی ضمن قرائت آیات مرتبط با غیرت دینی با تفسیر برخی از این آیات نیز آشنا شدند.