از جشن تکلیف دختران تا چهارشنبه امام رضایی در مسجد امام حسین (ع) بجنورد
از جشن تکليف دختران تا چهارشنبه امام رضايي در مسجد امام حسين (ع) بجنورد
«10 شب 10مسجد» در محله امام هادی(علیه السلام)؛

از جشن تکلیف دختران تا چهارشنبه امام رضایی در مسجد امام حسین (ع) بجنورد

مسجد امام حسين (عليه السلام) و بچه هاي کانون رمضان با برنامه هاي متنوع فرهنگي و خدمات رساني روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي را در ميان عموم مردم محله کوي امام هادي (ع) جشن گرفتند.
شناسه خبر : 35125 تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛  فعالان کانون فرهنگی هنری رمضان بجنورد در مسجد امام حسین (علیه السلام) با همراهی ارکان مسجد،  در نهمین شب از لیالی فجر میزبان مردم انقلابی در دهمین برنامه «10شب، 10 مسجد» شدند و ایام دهه فجر پیروزی را گرامی داشتند.

«سلیمان کابا»، از طلاب جامعه المصطفي (ص)‌العالميه مشهد مقدس از تازه مسلمان شده های کشور جمهوری گینه در این مراسم اشاعه دین مبین اسلام و گرایش به مذهب تشیع را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: اگر امروز من اینجا با علم به اهمیت ولایت و شخصیت امیر المومنین (علیه السلام) برای شما سخن می گویم نتیجه تلاش های جمهوری اسلامی در اشاعه اسلام در عرصه جهانی است.

وی همچنین اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی من شیعه شدم و آثار این انقلاب امروز در همه کشورها قابل مشاهده است.

«مجید الهی»، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز در این مراسم، کمیته امداد امام خمینی (ره) را دستاورد انقلاب برای رسیدگی به محرومان اعلام کرد و گفت: در تلاشیم تا طرح تحول محلات کم برخوردار را اجرا کنیم.

وی این طرح را شامل انتخاب رابطی در قالب شهردار محله برای ارتباط با مردم محل و انعکاس مشکلات و آسیب های محل و مرتفع کردن آن نام برد و معرفی کرد.

حجت الاسلام «مهدی معلم» رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان شمالی نیز در ادامه انقلاب اسلامی را انقلاب شهدا و ایثارگری جوانان ذکر کرد و با برشمردن ویژگی های شهیدان و اشاره به صفت از خودگذشتگی و دوری از منیت ها برای محافظت از ارزش های انقلاب این موضوع را مورد تاکید قرار داد.

 راه اندازی میز خدمت با حضور نمایندگان دستگاه های بیمه سلامت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شورای اسلامی شهر بجنورد،پسماند شهرداری، نیروی انتظامی و دفتر نمایندگی آستان قدس در استان از اهم برنامه های این مراسم بود که مسایل و مشکلات محله بررسی و به صورت چهره به چهره به سوالات عموم مردم پاسخ گفته شد.

همچنین حضور خادمیاران آستان مقدس و ملکوتی ثامن الحجج (علیه السلام) در قالب برنامه چهارشنبه های امام رضایی و ارائه مشاوره حقوقی به عموم نمازگزاران حاضر در این مراسم از دیگر برنامه های محوری جشن انقلاب در مسجد امام حسین (علیه السلام) می توان نام برد.

برگزاری جشن تکلیف دختران، آموزش قرآن برگزاری مسابقه نقاشی نیز پیش از اقامه نماز مغرب و عشاء در این مسجد برگزار شد.

 

برنامه «10 شب، 10 مسجد» در سال جاری با میزبانی از مردم انقلابی در 12 مسجد بجنورد و نیز 11 مسجد دیگر در شهرستان ها از جمله اسفراین در شب های دهه فجر و بزرگداشت ایام چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همراه دیگر برنامه هاست.

 

گفتنی است؛ امشب نیز در ادامه برنامه «10 شب، 10مسجد»، با حضور مسئولان استانی در منطقه حاشیه کوی صادقیه و فعالان کانون فرهنگی هنری «علامه امینی (ره)» با همکاری ارکان مسجد قدس میزبان مردم انقلابی خواهد بود.

پایان/