بازدید های میدانی از اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد اسفراین آغاز شد
بازديد هاي ميداني از اقدامات کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اسفراين آغاز شد
با نزدیک شدن ایام 29امین سالگرد تأسیس کانون های مساجد؛

بازدید های میدانی از اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد اسفراین آغاز شد

رابط استاني کانون هاي فرهنگي هنري شهرستان اسفراين با حضور در منطقه صفي آباد ضمن بازيدد از کانون هاي اين منطقه نشستي هم انديشي با امام جمعه آن، در جهت توسعه و تبيين جايگاه کانون ها برگزار کرد.
شناسه خبر : 35414 تاریخ انتشار : ۲ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «اصغرلنگری»، رابط استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اسفراین به همراه رابط شهرستانی، با ورود به ماه اسفند و نزدیک شدن به ایام سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، در منطقه صفی آباد این شهرستان حضور یافتند و  بازدید های میدانی از فعالیت های این منطقه را با هدف برنامه ریزی برای اجرای بهتر فعالیت های مسجدی آغاز کردند.

 

در این بازدید ها که ابتدا با برگزاری جلسه با امام جماعت و هیئت امنای مسجد قمر بنی هاشم (علیه السلام) و فعالین کانون فرهنگی هنری «چراغ هدایت»  شهر صفی آباد انجام گرفت و موارد برای  تعیین و معرفی  جایگزین مرحوم خوشنویسان، مدیر اسبق این کانون که  در چند ماه گذشته، به دلیل بیماری کرونا از دنیا رفت، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در ادامه نشستی با حجت الاسلام «مصیب علیزاده»، امام جمعه صفی آباد برگزار شد که در این دیدار وی پیرامون فعالیت های کانون ها و اهمیت نقش آفرینی فعالان مسجدی در این عرصه چه  در سطح استان و چه در شهرستان اسفراین و بام و صفی آباد سخن گفت و توصیه کرد: با توجه به فعالیت های گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد و نیز تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت این کانون ها و مسلح کردن آن به سلاح ایمان و معرفت و زمینه برای حضور جوانان و نوجوانان بیشتر مهیا شود.

این نشست در ادامه به گفته رابط استانی کانون ها با برگزاری  جلسه مشترک شورای هماهنگی شهر صفی آباد با حضور مدیران کانون ها و نیز تاکید بر همکاری مشترک با نهادهای فرهنگی و اجتماعی با محوریت امام جمعه برای جلوگیری از موازی کاری در برنامه های فرهنگی از اهم اقدامات این جلسه می توان نام برد.

 لنگری همچنین تلاش برای احیاء کارکردهای  فرهنگی مسجد، اجرای طرح پیوند مدرسه مسجد خانواده، برگزاری کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تشویق جوانان به ازدواج، و پیشگیری از طلاق و ... قرار گرفتن این مهم در دستور کار اقدامات پیش رو  کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری ارکان مسجد از دیگر تاکیدات مصوب شده در این جلسه نام برد.

 

در این بازدید ها همچنین از کانون ثارالله مسجد جامع بام نیز بازدید شد  و موارد برای تعیین تکلیف مدیر کانون و نیز مکان کانون  و نیز بارگذاری و ثبت فعالیت ها  به صورت منسجم در سامانه بچه های مسجد در دستور کار قرار گرفت.

 

پایان/