راهیابی سه گروه از نوجوانان هنرمند مسجدی به مرحله استانی جشنواره بین‌المللی «سرود فجر»
راهيابي سه گروه از نوجوانان هنرمند مسجدي به مرحله استاني جشنواره بين‌المللي «سرود فجر»

راهیابی سه گروه از نوجوانان هنرمند مسجدی به مرحله استانی جشنواره بین‌المللی «سرود فجر»

سه گروه از هنرمندان نوجوان مسجدي خراسان شمالي به مرحله استاني رقابت‌هاي نخستين جشنواره ملي و بين المللي «سرود فجر» را يافتند.
شناسه خبر : 35566 تاریخ انتشار : ۹ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ سه گروه سرود از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی از جمله «نسیم ولایت» کانون انصار المهدی (عج) مسجد قائم آل محمد(عج) بجنورد، «راویان فتح» مسجد صندل آباد و «نسیم رضوان» مسجد صاحب الزمان(عج) منطقه ویلاشهر بجنورد در کنار 12 گروه دیگر به مرحله استانی نخستین جشنواره ملی و بین المللی «سرود فجر» راه پیدا کردند.

بر اساس اعلام دبیرخانه  این جشنواره، گروه های منتخب مرحله استانی 12 اسفند در بجنورد به صورت حضوری به رقابت می پردازند.

همچنین به گفته «مهران فضائلی»، دبیر ستاد استانی جشنواره بین المللی سرود فجر، این جشنواره در دو سطح کشوری و یک بخش بین الملل با انتشار فراخوان از رسانه ها رسما آغاز به کار کرده و راه یافتگان در این مرحله توسط داوران استانی ارزیابی می شود.

وی همچنین اعلام کرد:  از هر استان یک گروه سرود با رأی مستقیم داوران و یک گروه با آراء مردمی که در نوروز ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، به عنوان برگزیده به مرحله نهایی راه پیدا می کنند.

بر پایه این گزارش این جشنواره ویژه برادران و با موضوع های امید به آینده، شخصیت های ملی و مذهبی، نوجوان ایرانی آینده ساز ایران،کالای ایرانی اقتصاد مقاومتی و تولید، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مقاومت و تمدن نوین اسلامی، مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم، ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار، مقابله با کرونا، شهدا و مدافعان سلامت وخانواده، بیانیه گام دوم، ظرفیت ها و عدالت پروری و بخش ویژه پرداختن به شخصیت و مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی را در بر داشته است. 

گفتنی است جشنواره مذکور شامل ۴ بخش سرود (تولید قطعه حرفه ای واجرای زنده در مسابقه)، آکاپلا (هم خوانی گروه های سرود و تواشیح بدون آهنگ و موسیقی)، بازخوانی سرودهای تولید شده(اجرای گروه های سرود با استفاده از قطعه های موجود)، طرح (ایده ساخت نماهنگ یا فلش ماب و اجرای سرود) برنامه ریزی و اجرا شده است.

 

پایان/