کانون های مساجد باید مرتبط با مردم و فعالیت های گسترده مردمی باشد
کانون هاي مساجد بايد مرتبط با مردم و فعاليت هاي گسترده مردمي باشد
سرپرست فرمانداری اسفراین؛

کانون های مساجد باید مرتبط با مردم و فعالیت های گسترده مردمی باشد

سرپرست فرمانداري اسفراين در آستانه 18 اسفند، سالروز تأسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد فراهم کردن زمينه ارتباط مسئولين با مردم و انجام فعاليت هاي گسترده مردمي را به فعالان کانون ها مساجد توصيه کرد و آن را شاخص لازم برنامه ها و اقدامات اين کانون ها نام برد.
شناسه خبر : 35770 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی امروز، همزمان با میلاد امام حسین (عیه السلام) و در آستانه 18 اسفند، سالروز تأسیس کانون های مساجد در نشستی با دکتر «مسلم نوری»، سرپرست فرمانداری اسفراین، در خصوص اهمیت گرامیداشت بیست و نهمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و برگزاری مراسم تجلیل از فعالان فهما، در این شهرستان رایزنی کرد.

دکتر «مسلم نوری»، سرپرست فرمانداری اسفراین در این نشست با اشاره به اینکه در مساجد هر اندازه هدفمند تر کار کنیم، موفق تر خواهیم بود، به نمونه های ارزشمند کار مسجدی نتیجه بخش در دوران مختلف انقلاب اسلامی و روزهای جنگ و نیز عرصه های سازندگی با تکیه بر مسجد و اهالی مسجد اشاره کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسفراین، بهره مندی از نیروهای مردمی و همدلی و همراهی عمومی را در محور قرار گرفتن مسجد موثر دانست و گفت: تجربه نشان داده است هرچقدر فعالیت ها به نیروی مردمی و مسجد نزدیک بوده به دلیل فضای مطمئن و مورد اعتماد مسجد برنامه ها اثر بخش بوده است.

نوری، فراهم کردن زمینه ارتباط مسئولان  با مردم و انجام فعالیت های گسترده مردمی را به فعالان کانون ها مساجد توصیه کردو آن را لازمه برنامه ها و اقدامات این کانون ها  نام برد.

 

«هاشم شیرازیان»،  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز درابتدای این نشست  گزارشی از فعالیت های کانون های مساجد ارائه کرد و شهرستان اسفراین را یکی از شهرستان های شایسته تقدیر سومین رویداد ملی فهما معرفی کرد.

وی اضافه کرد: 9کانون استان خراسان شمالی در بخش های مختلف سومین رویداد ملی فهما به عنوان کانون برتر معرفی شدند که از این میان 4 کانون از شهرستان اسفراین شامل «معراج السعاده» روستای بزنج در رواق کارآفرینی شایسته تقدیر ویژه، و نیز کانون های فرهنگی هنری «مشکات» در رواق دانش و «محبان الزهرا(سلام الله علیها)»  در رواق رسانه و «عاشورا» دهستان بام  نیز دررواق همدلی این رویداد، شایسته تقدیر کشوری شناخته شدند.

وی همچنین اعلام کرد:  کانون «مشکات» در میان  کانون های رابط شایسته تقدیر کشوری قرار گرفت.

مدیران دو کانون رابط شهرستان اسفراین نیز در این نشست حضور داشتند و از فرماندار  شهرستان برای حضور در مراسم استانی تجلیل از فعالان فهمای خراسان شمالی دعوت کردند.

گفتنی است، مراسم تجلیل از فعالان فهمای خراسان شمالی صبح روز چهارشنبه؛ 18 اسفند ماه جاری در سالن شهید سلیمانی اداره تبلیغات اسلامی اسفراین برگزار می شود و از فعالان کانون های مساجد در دو بخش برگزیدگان ملی و فعالان استانی با حضور مسئولان کشوری و استانی تجلیل می شود.

پایان/