برنامه‌ریزی دقیق برای حضور جوانان در مسجد، سرمایه گذاری فعالان کانون ها در مساجد است
برنامه‌ريزي دقيق براي حضور جوانان در مسجد، سرمايه گذاري فعالان کانون ها در مساجد است
امام جمعه اسفراین در آستانه 18 اسفند،

برنامه‌ریزی دقیق برای حضور جوانان در مسجد، سرمایه گذاری فعالان کانون ها در مساجد است

امام جمعه اسفراين در آستانه 18 اسفند، سالروز تأسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد به فعالان اين عرصه تلاش براي حضور مستمر نوجوانان و جوانان در مسجد را مورد توجه قرار داد و برنامه ريزي دقيق در اين باره را سرمايه گذاري فعالان کانون ها در مساجد خواند.
شناسه خبر : 35771 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان» مدیر ستاد فهما استان خراسان شمالی امروز، سوم شعبان المعظم، همزمان با میلاد امام حسین (عیه السلام) و در آستانه 18 اسفند، سالروز تأسیس کانون های مساجد به دیدار حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد موسوی»  امام جمعه  اسفراین رفت، و از رهنمودهای پدرانه وی در خصوص اهمیت کانون های فرهنگی هنری مساجد بهره برد.

حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد موسوی»  امام جمعه  اسفراین در این دیدار با اشاره به نقش محوری و بی مانند مساجد از ابتدای صدر اسلام و برهه مختلف انقلاب اسلامی چه پیروزی و چه جنگ نابرابر دشمنان این نظام اسلامی، تاکید کرد: هر اقدام با برکت و نتیجه بخشی منبع و سرچشمه اش مسجد است.

وی ارتقاء قدرت تاثیرگذاری  مسجد را  با برنامه ریزی و ارتقاء علمی و توجه به جوانان میسر دانست و افزود: کانون های فرهنگ یهنری مساجد می توانند زمینه حضور جوانان را با همکاری پایگاه های بسیج فراهم آورند.

وی همچنین اضافه کرد: هر چه در عرصه توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری در مساجد سرمایه گذاری کنیم و برنامه ریزی دقیق تری انجام شود نتایج تاثیرگذاری بیشتری را شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی به فعالان کانون های مساجد توصیه کرد: تلاش کنید تا با ارائه راهکارهای عملی و سازنده جوانان بیشتری جذب مساجد شده و در این مکان مقدس ماندگار شوند.

 

«هاشم شیرازیان»،  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در ادامه گزارشی از فعالیت های کانون های مساجد ارائه کرد و شهرستان اسفراین را یکی از شهرستان های شایسته تقدیر سومین رویداد ملی فهما معرفی کرد.

وی اضافه کرد: 9کانون استان خراسان شمالی در بخش های مختلف سومین رویداد ملی فهما  به عنوان کانون برتر معرفی شدند که از این میان 4 کانون از شهرستان اسفراین شامل «معراج السعاده» روستای بزنج در رواق کارآفرینی شایسته تقدیر ویژه، و نیز کانون های فرهنگی هنری «مشکات» در رواق دانش و «محبان الزهرا(سلام الله علیها)»  در رواق رسانه و «عاشورا» دهستان بام  نیز دررواق همدلی این رویداد، شایسته تقدیر کشوری شناخته شدند.

وی همچنین کانون مشکات در میان  کانون های رابط شایسته تقدیر کشوری قرار گرفت.

مدیران دو کانون رابط شهرستان اسفراین نیز در این نشست حضور داشتند و از امام جمعه شهرستان برای حضور در مراسم استانی تجلیل از فعالان فهمای خراسان شمالی دعوت کردند.

گفتنی است، مراسم تجلیل از فعالان فهمای خراسان شمالی صبح روز چهارشنبه؛ 18 اسفند ماه جاری در سالن شهید سلیمانی اداره تبلیغات اسلامی اسفراین برگزار می شود و از فعالان کانون های مساجد در دو بخش برگزیدگان ملی و فعالان استانی با حضور مسئولان کشوری و استانی تجلیل می شود.

پایان/