فعالان فهما در خراسان شمالی همیار طبیعت می‌شوند/ غرس نهال به یاد شهدا در اسفراین
فعالان فهما در خراسان شمالي هميار طبيعت مي‌شوند/ غرس نهال به ياد شهدا در اسفراين
همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی؛

فعالان فهما در خراسان شمالی همیار طبیعت می‌شوند/ غرس نهال به یاد شهدا در اسفراین

مدير ستاد فهماي خراسان شمالي امروز 15 اسفند، روز درختکاري و آغاز هفته منابع طبيعي، با همراهي چند تن از فعالان کانون هاي مساجد شهرستان اسفراين به ياد شهدا و سرور و سالار شهيدان، حضرت امام حسين (عليه السلام) نهال غرس کردند و درنشستي صميمانه ضمن تبريک به کارکنان منابع طبيعي اسفراين، براي اجراي طرح «هميار طبيعت» اعلام آمادگي کردند.
شناسه خبر : 35772 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «هاشم شيرازيان»، مدير ستاد فهماي خراسان شمالي امروز  15 اسفند، روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، که برای برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری همایش استانی 18 اسفند به میزبانی اسفراین  به این شهرستان سفر کرده بود، در اداره منابع طبیعی آن  حضور یافت ودر نشستی  ضمن تبریک این هفته به رییس و کارکنان  این اداره که همگی از اعضای فعال کانون مسجد هستند، یک اصله نهال به یاد شهدا و امام شهیدان، حضرت امام حسین (علیه السلام) غرس کرد.

 

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  دراین نشست ابتدا اعیاد شعبانیه و پس از آن روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی را تبریک گفت و از تعامل پیش از این فعالان این اداره با کانون های مساجد در برنامه ها قدردانی کرد.

وی به در پیش بودن 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون های مساجد اشاره کرد و ضمن ابراز خرسندی از همراهی رییس و کارکنان این اداره با برنامه های همدلانه کانون های مساجد، برای انجام برنامه های مشارکتی با منابع طبیعی و حفاظت ازمیراث طبیعت با بهره مندی از ظرفیت های مسجد و اهالی مسجد اعلام آمادگی کرد.

 

«حسین ذاکری»، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسفراین نیز در این نشست به اهمیت نقش مسجد و اهالی مسجد اشاره کردو با بیان اینکه هر چه داریم بواسطه حضور در مساجد و انس با این مکان ارزشمند است، 18 اسفند، را تبریک گفت و با برشمردن روزشمار هفته منابع طبیعی  روز چهارشنبه 18 اسفند را فرهنگ و رسانه خواند و گفت: می توانیم با بهره مندی از فضای قابل اعتماد و ارزشمند مسجد و فعالان کانن ها فرهنگ توجه به طبیعت و محافظت از این نعمت خدادادی را توسعه دهیم.

وی به اجرای طرح  «همیار طبیعت» برای حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد و خواست تا با مشارکت کانون های مساجد فعالان آن این طرح در مساجد اجرا شود.

 

گفتنی است، طرح «همیار طبیعت» همزمان با 18 اسفند در مراسم تجلیل از فعالان کانون های مساجد استان که در اسفراین برگزار می شود، آغاز خواهد شد و از علاقمندان ثبت نام به عمل می آید.

 

پایان/