مسجد، مرکز مدیریت بحران هاست
مسجد، مرکز مديريت بحران هاست
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

مسجد، مرکز مدیریت بحران هاست

رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه خراسان شمالي، مسجد را مرکز مديريت بحران ها نام برد و گفت: معرفت و محبت، سلامت و سعادت، جهد و تلاش و ديانت و دينداري در مسجد نهفته است که مي توان از آنها براي رسيدن به موفقيت بهره برد.
شناسه خبر : 35952 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین «نعمت الله آزموده» امروز چهارشنبه در همایش فعالان فهما خراسان شمالی با بیان اینکه مسجد صرفا خانه خدا نیست بلکه مرکز ارتقای بینش هم محسوب می شود، بیان کرد: در حقیقت مسجد مرکز اعتلای بعد معرفتی، روانی و اخلاقی انسان است.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با بیان اینکه کره زمین همواره شاهد بحران های متفاوتی بوده و به تبع آن انسان هم از این قاعده مستثی نیست، خلاصه بحران های جهان را در سه موضوع بحران معرفتی، روانی و اخلاقی ذکر کرد و گفت: هر مشکلی در عالم به وجود آمده در این سه حوزه خلاصه شده است.

 

وی با اشاره به احادیث و روایات مختلف، مرکز مدیریت همه بحران ها را در مسجد دانست و افزود: در کلمه مسجد چهار حرف اصلی «م» معرفت و محبت، «س» سلامت و سعادت، «ج» جهد و تلاش و «د» دیانت و دینداری نهفته است که راه حل همه مشکلات است.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی همچنین کانون های فرهنگی و هنری را بازوان تقویت کننده مساجد نام برد که می توانند به رونق و عمران معنوی مساجد کمک کنند.

 

«غلامحسین ساقی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی هم در این مراسم بر مدیریت مصرف آب تأکید کرد و با بیان اینکه ما 24 جامعه هدف داریم که یکی از هدف‌ها، کانون های مساجد است، گفت: انتظار داریم مدیریت مصرف آب از این طریق تبلیغ شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات فرهنگی مبتلابه جامعه بحث اسراف است، که در مقوله مصرف کمی زیاده روی می کنیم، افزود: در سال 99 حدود 82 میلیون مترمکعب آب برای شُرب و بهداشت تولید کردیم که حدود 16 میلیون مترمکعب از آن برای دام استفاده شد.

 

ساقی با بیان اینکه ایران با محدودیت شدید منابع آبی مواجه است به طوری که میانگین بارندگی سالانه ما 250 میلی متر است، بر مدیرت مصرف بهینه به ویژه در ایام نزدیک به عید نوروز و شست و شوهای خانگی تأکید موکد کرد.

 

گفتنی است؛ مراسم استانی تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی که امروز در محل سالن شهید سلیمانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین برنامه ریزی شده بود با تقدیر از 44 کانون فرهنگی و هنری در دو بخش برگزیدگان ملی و فعالان استانی پایان یافت.

 

پایان