نشست صمیمانه فعالان فهمای خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه این استان برگزار شد
نشست صميمانه فعالان فهماي خراسان شمالي با نماينده ولي فقيه اين استان برگزار شد
به مناسبت 18 اسفند صورت گرفت؛

نشست صمیمانه فعالان فهمای خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه این استان برگزار شد

تني چند از جوانان مسجدي و فعالان فرهنگي به مناسبت 18 اسفند، سالروز تأسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و نيز روز جوان با نماينده ولي فقيه در استان ديدار کردند.
شناسه خبر : 36103 تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی،  امروز یکشنبه 22 اسفند ماه جاری به مناسبت  ایام بیست و نهمین سالروز تاسی کانون های فرهنگی هنری مساجد با همراهی تعدادی از مدیران جوان مسجدی و نیز جوانان فعال فرهنگی در نشستی به دیدار حجت الاسلام و المسلمین نوری، نماینده  ولی فقیه و امام جمعه بجنورد رفتند.

حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد در این نشست، با تبریک میلاد  حضرت علی اکبر (علیه السلام)، ایشان را بهترین الگو در همه عرصه ها برای جوانان اعلام کرد.

وی در ادامه  با برشمردن ویژگی های مشابه آن حضرت با شخصیت امیر مؤمنان، حضرت امام علی(علیه السلام)، محو خدا شدن و فانی بودن در خدا را در این باره مورد تأکید قرار داد و گفت: درباره حضرت امیر المؤمنین(علیه السلام)، پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله و سلم) این مهم را بازگو کردند و در خصوص حضرت علی اکبر (علیه السلام)، حضرت  امام حسین (علیه السلام) این موضوع را بیان کردند.

امام جمعه بجنورد در ادامه جوانان برازنده و شهدا را پیرو آن جوان برومند کربلا خواند و گفت: جنگ تحمیلی 217 هزار شهید در راه اسلام تقدیم کرد که بیشتر این شهدا از میان جوانان رشید بودند.

حجت الاسلام و المسلمین نوری همچنین به شخصیت دیگر جوان کربلا حضرت سکینه (سلام الله علیه) نیز اشاره کرد و گفت: حضرت علی اکبر ابتدا با جهاد اکبر به سمت جهاد اصغر رفت و مقتول در راه خدا شد و حضرت سکینه (سلام الله علیه)  با جهاد تبیین این رشادت ها را زنده نگهداشت و مدافع آن شجاعت ها شد.

وی  بهره مندی از جوانان در عرصه مدیریتی و تصمیم گیری را با هدایت پیشکسوتان مورد توجه قرار داد و توصیه کرد و گفت: توجه به جوانان و برنامه ریزی برای این حوزه لازم و ضروریست .

حجت الاسلام نوری  همچنین محافظت از بیت المال  و نیز ریسک پذیری برای ایجاد تغییرات سازنده را به مدیران جوان در همه عرصه ها توصیه کرد.

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نیز در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز میلاد حضرت علی اکبر (علیه السلام) و نیز گرامیداشت بیست و نهمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این کانون در  استان  ارائه کرد و با اشاره به فعالیت نزدیک به 400 کانون فرهنگی و هنری در استان، از اجرای طرح هایی چون پیوند مسجد مدرسه و خانواده به اختصار سه میم، کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی، تلاش برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی به ویژه در مناطق آسیب پذیر شهری و منطق روستایی، اجرای طرح تربیتی چهره به چهره و نیز چکامه خبر داد.

 


وی به گسترش فعالیت کانون ها در زیست بوم مجازی نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا سامانه بچه های مسجد راه اندازی شد و هر سال فعالیت های ثبت شده کانون ها در این سامانه در قالب رویداد ملی فهما ارزیابی و رصد می شود و برای حمایت از این اقدامات، برترین ها  پس از  داوری، معرفی می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی ضمن اعلام آمادگی برای بهره مندی از قابلیت ها و ظرفیت های فرهنگی و هنری این کانون ها در توسعه فرهنگ و هنر، خواستار حمایت بیشتر از استعدادها و افراد ارزشمند و طرح های قابل اجرا توسط کانون های مساجد استان شد.

 

«حمید امیری»، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز به همراه تنی چند از جوانان فعال در سمن های استان در این نشست حضور داشت.

 

پایان/