کانون‌های مساجد می‌توانند زمینه تربیت جوانان الگو و اثرگذار در جامعه را فراهم کنند
کانون‌هاي مساجد مي‌توانند زمينه تربيت جوانان الگو و اثرگذار در جامعه را فراهم کنند
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی؛

کانون‌های مساجد می‌توانند زمینه تربیت جوانان الگو و اثرگذار در جامعه را فراهم کنند

حجت‌الاسلام نوري، به مناسبت ايام گراميداشت بيست و نهمين سالروز تاسيس کانون‌هاي مساجد و فرا رسيدن ميلاد حضرت علي اکبر (ع) و روز جوان، نقش فعالان فهما را نقشي تربيتي و زمينه‌ساز معرفي جوانان الگو و اثرگذار در جامعه توصيف کرد.
شناسه خبر : 36110 تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز یکشنبه 22 اسفند ماه جاری، در پایان دیدار با اهالی فهمای خراسان شمالی که به مناسبت ایام بیست و نهمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت پذیرفت، در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما ، با اشاره به اهمیت مسجد گفت: در اسلام مسجد محور و اصل است.

امام جمعه بجنورد  همچنین در ادامه با عنوان اینکه مسجد مکان مدیریت نظام اسلامی است، اظهار داشت: این فضای مقدس باید برای تربیت و تعلیم افراد و جوانان تأثیرگذار مهیا شود.

وی همچنین مسجد را بهترین مکان برای پرورش جوانان مستعد در  امور سیاسی و فرهنگی و هنری نام برد و افزود: کانون های مساجد می توانند در این باره نقش موثر و ارزشمندی ایفا کنند تا زمینه حضور جوانان نخبه و دیندار فراهم شود.

حجت الاسلام نوری  گسترش معارف دینی و معرفتی، با معرفی سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) و بزرگان دینی و تبیین سیره شهدا را به فعالان مسجدی و کانون های فرهنگی هنری در مساجد پیشنهاد داد و خواست تا با برنامه ریزی در این راستا به فعالیت های مسجدی رونق بخشند.

 

حجت الاسلام نوری در خاتمه همچنین با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(علیه السلام)، و روزجوان، آن جوان برومند کربلا را بهترین الگوی جوانان در عرصه های مختلف نام برد و گفت:  کانون های مساجد می توانند با تاسی از ویزگی های رفتاری و اخلاقی سبط اکبر حضرت امام حسین (علیه السلام) الگوی ویژه رفتاری و مدیریتی و اجتماعی را با زبان فرهنگ و هنر به دیگر جوانان مسجدی معرفی کنند.

 

پایان/