نهادینه کردن سبک زندگی دینی با جهاد تبیین، از تکالیف حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است
نهادينه کردن سبک زندگي ديني با جهاد تبيين، از تکاليف حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامي است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نهادینه کردن سبک زندگی دینی با جهاد تبیین، از تکالیف حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است

نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي گفت: رشد فضائل اخلاقي در جامعه و نهادينه کردن سبک زندگي ديني و اسلامي با جهاد تبيين، از تکاليف حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
شناسه خبر : 36375 تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» امروز سه شنبه (24 اسفندماه) در آئین تکریم مدیرکل سابق و معارفه مدیرکل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، گفت: رشد فضائل اخلاقی در جامعه و نهادینه کردن سبک زندگی دینی و اسلامی با جهاد تبیین، از تکالیف حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

به نقل از خبرگزاری شبستان، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه استکبار جهانی و دشمنان ما از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ علیه ما را با هزاران متخصص و انبوهی از رسانه ها آغاز کرده اند، افزود: پول هایی که آنان در این حوزه هزینه می کنند اصلا قابل قیاس نیست و همه نوع تلاش می کنند که ضد ارزش را ارزش و زشت را زیبا جلوه دهند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همه تلاش دشمنان را در راستای تغییر ذائقه جوانان و تغییر اندیشه و افکار انقلابی نام برد تا بتوانند وانمود کنند آنکه ضدارزشی تر است، روشنفکر است.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه برای نشان دادن ارزش ها و اسوه ها و بزرگترکردن ارزش ها باید از ظرفیت هنرمندان و هنر بهره برد، یکی از عرصه های جهاد تبیین را در حوزه هنر دانست.

 

«علی بیگ زاده» معاون توسعه و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی هم با بیان اینکه فرهنگ، هویت یک ملت است، گفت: در هر پروژه ای باید یک پیوست فرهنگی مناسبی باشد در غیراینصورت توسعه بدون پیوست فرهنگی مطلوبیت لازم را ندارد.

 

وی استقلال فرهنگی را پایه و اساس استقلال سیاسی و استقلال اقتصادی دانست و افزود: معمولا فعالان سایر حوزه ها، کار در حوزه فرهنگ و هنر را جهاد می دانند و امیدواریم فعالان این حوزه به اهداف عالیه برسند.

 

«حسین فرخنده» مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم به ارائه گزارشی از فعالیت های پنج ساله و نیم مدیریتی خود پرداخت و گفت: تا سال 95 فقط چهار پروژه فرهنگی و هنری به بهره برداری رسیده بود که از آن به بعد 17 پروژه در استان بهره برداری شد.

 

وی تعداد سالن های سینما را هم در حال حاضر 9 سالن اعلام کرد و با بیان اینکه تا مهر 95 فقط سه سالن سینما فعال بود، از رشد 120درصدی شاخص صندلی سینما خبر داد.

 

«تقی صادقی»، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم گفت: حوزه فرهنگ و هنر، حوزه خاصی است و معتقدم آنقدر مسیر و جاده این بخش وسیع است که همه سلائق را دربرمی گیرد اما باید بدانیم که فرهنگ و هنر مستقیما تحت زعامت ولایت است.

 

در این مراسم که با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان اجرایی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شد، از زحمات «حسین فرخنده» تجلیل و «تقی صادقی» به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی معارفه شد.

 

 

 

پایان/