بنای یادمان حُر ِ شهدای مدافع حرم در محله حر بجنورد به زودی افتتاح می شود
بناي يادمان حُر ِ شهداي مدافع حرم در محله حر بجنورد به زودي افتتاح مي شود
نوروز جهادی بچه مسجدی ها؛

بنای یادمان حُر ِ شهدای مدافع حرم در محله حر بجنورد به زودی افتتاح می شود

بچه هاي کانون فرهنگي هنري صاحب الزمان (عج) مسجد محله حُر بجنورد، در همتي جهادي بناي يادبود و مقبره اي نمادين در نکوداشت شهيد والامقام «مجيد قربانخاني»، معروف به حُرّ ِ شهداي مدافع حرم و شهداي اين محله بنا کردند.
شناسه خبر : 36498 تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۱۴

به گزارش ستاد hرتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «محمد رستمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) مسجد محله حُر بجنورد، در این باره گفت: ساخت بنای یادمان و مقبره ای نمادین با هدف نکوداشت شهید والامقام «مجید قربانخانی»، معروف به حُرّ ِ شهدای مدافع حرم و شهدای این محله، از سال گذشته همجوار مسجد در پارک الهیه  آغاز شده است که هم اکنون به مرحله ساخت نمای بیرونی آن رسیده است.

وی اضافه کرد: این بنا به همت جوانان و نوجوانان مسجدی و اعضای کانون و با همیاری امام جماعت مسجد طرح ریزی و عملیات احداث آن از سال گذشته آغاز شد و هم اکنون مراحل پایانی آن در حال اجراست.

 

رستمی، از شور و شوق وعشق نوجوانان و جوانان مسجدی به شهید«مجید قربانخانی» نیز گفت و توضیح داد: محله حر بجنورد به دلیل قرار گرفتن در منطقه حاشیه شهر،  فضای آسیب پذیری اجتماعی دارد و آسیب هایی همچون اعتیاد، طلاق و مسایل اینچنینی در آن به چشم می خورد و از آنجا که زندگی آن شهید والامقام نیز جریانی از تحول حر گونه داشت، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و الگو شده است.

وی همچنین با عنوان اینکه  مراحل ساخت این بنا به دوش جوانان بوده، گفت: تاکنون نزدیک به 200 میلیون تومان  برای این بنا هزینه شده که به همت خیرین و تلاش جوانان مسجدی جمع آوری شد.

رستمی همچنین اعلام کرد: هم اکنون در حال ساخت نمای این بنا و سنگ کاری آن هستیم که پس از این مرحله تنها برق کشی آن می ماند که حدود 5 میلیون  تومان  برآورد شده است که امیدواریم خیرین در این مرحله نیز به ما کمک کنند تا شاهد بهره برداری آن باشیم.

وی در تکمیل این خبر با بیان اینکه  ترویج فرهنگ شهدا و تأثیرگذاری سیره زندگی شهیدان بر روی نوجوانان و جوانان این محله که اغلب از خانواده های کم برخوردار هستند، از اولویت های این کانون است، افزود: تلاش داریم با تاسی از رفتار و اخلاق شهدای والامقام در مقامبل آسیب های اجتماعی محله بایستیم و فرهنگ اجتماعی آن را ارتقاء دهیم و رفع محرومیت شود.

گفتنی است، شهید مجید قربانخانی معروف به حر شهدای مدافع حرم، متولد 29 مرداد ماه 1369 بود که چاقوی ضامن دار و قلیان و تتو و بیان لاتی، همراهش بودند،  که به مدد حضرت امام حسین (علیه السلام) و پس از سفر زیارت کربلا در اربعین حسینی  نفس سلیم پنهان شده اش، آشکار شد و  به جوانان غیور و همرزمانش در دفاع از حریم حسینی و حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) در سوریه پیوست و حرگونه به در جه رفیع شهادت نایل شد.

پایان/