بخشی از خاطرات شهید قربانخانی، در بنای یادمان شهدای محله حر بجنورد ماندگار شد
بخشي از خاطرات شهيد قربانخاني، در بناي يادمان شهداي محله حر بجنورد ماندگار شد
به همت جوانان روزه دار مسجدی؛

بخشی از خاطرات شهید قربانخانی، در بنای یادمان شهدای محله حر بجنورد ماندگار شد

نوجوانان و جوانان مسجدي روزه دار در بجنورد، امروز و در ششمين روز از ماه مبارک رمضان با دعوت از نماينده ولي فقيه در مراسمي معنوي، آثار به جا مانده از شهيد مجيد قربانخاني، معروف به حر شهداي مدافع حرم را در بناي يادمان آن شهيد و شهداي محله حر به صورت نمادين به خاک سپردند.
شناسه خبر : 36657 تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از خراسان شمالی؛ مراسم معنوی جانمايي آثار متبرک به جامانده از شهيد مجید قربانخاني، معروف به حر شهداي مدافع حرم و خاکسپاری نمادین آن، به همت نوجوانان و جوانان مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) منطقه حر بجنورد، امروز؛ جمعه 19 فروردین ماه جاری در محل بنای یادمان آن شهید والامقام و شهدای این محله، با حضور حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزار شد و این آثار که شامل لباس های شهید بود، در محل بنای یادمان به خاک سپرده شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه درخراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در این مراسم معنوی و ارزشمند، به نقش و ارزش های بی مثال شهید و شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا مظهر نور هستند و یک منطقه را نور و روشنای می بخشند و مسبب امنیت هر منطقه هستند.

وی افزود: شهدا در مقابل تجاوز دشمنان ایستادند و بر هیچ گاه بر کسی منت ندارند و این ماییم که منت پذیر شهدا هستیم و آنها با اخلاص هر چه داشتند تقدیم کردند.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم، گفت: امروز بخشی از خاطرات آن شهید والامقام در منطقه حر بجنورد به یادگار می ماند که امید داریم  که مرکز ثقل و پناهگاه امن مردم این منطقه باشد و بدینوسیله با تاسی جوانان به سیره آن شهید زمینه رشد و پرورش اخلاقی و دینی بیشتر فراهم شود.

محمد رستمی، مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) مسجد محله حُر بجنورد، نیز در حاشیه این مراسم توضیح داد:  بنای یادمان شهدای محله حر و شهید مجید قربانخانی، از شهدای مدافع حرم کشور، به همت جوانان و نوجوانان مسجدی و اعضای کانون و با همیاری امام جماعت مسجد طرح ریزی و عملیات احداث آن از سال گذشته آغاز شد و هم اکنون مراحل پایانی آن در حال اجراست.

 

رستمی، از شور و شوق وعشق نوجوانان و جوانان مسجدی به شهید«مجید قربانخانی» نیز گفت و افزود:  محله حر بجنورد به دلیل قرار گرفتن در منطقه حاشیه شهر،  فضای آسیب پذیری اجتماعی دارد و آسیب هایی همچون اعتیاد، طلاق و مسایل اینچنینی در آن به چشم می خورد و از آنجا که زندگی آن شهید والامقام نیز جریانی از تحول حر گونه داشت، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و الگو شده است.

وی همچنین با عنوان اینکه  مراحل ساخت این بنا به دوش جوانان بوده، گفت: تاکنون نزدیک به 200 میلیون تومان  برای این بنا هزینه شده که به همت خیرین و تلاش جوانان مسجدی جمع آوری شد.

رستمی همچنین اعلام کرد: هم اکنون در حال ساخت نمای این بنا و سنگ کاری آن هستیم که پس از این مرحله تنها برق کشی آن می ماند که حدود 5 میلیون  تومان  برآورد شده است که امیدواریم خیرین در این مرحله نیز به ما کمک کنند تا شاهد بهره برداری آن باشیم.

وی در تکمیل توضیحات خود  با بیان اینکه  ترویج فرهنگ شهدا و تأثیرگذاری سیره زندگی شهیدان بر روی نوجوانان و جوانان این محله که اغلب از خانواده های کم برخوردار هستند، از اولویت های این کانون است، افزود: تلاش داریم با تاسی از رفتار و اخلاق شهدای والامقام در مقابل آسیب های اجتماعی محله بایستیم و فرهنگ اجتماعی آن را ارتقاء دهیم و رفع محرومیت شود.

 

پایان/