بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ازستاد فهمای خراسان شمالی
بازديد مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي ازستاد فهماي خراسان شمالي
همزمان با هشتمین روز از ماه مبارک رمضان؛

بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ازستاد فهمای خراسان شمالی

دکتر «تقي صادقي»، مديرکل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي ظهر امروز 21 فروردين، با حضور در محل ستاد فهماي اين استان، ضمن بازديد از محل اين ستاد و در نشست شوراي اداري پاي صحبت کارکنان آن نشست.
شناسه خبر : 36716 تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۵۷

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ دکتر«تقی صادقی»، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ظهر امروز 21 فروردین، با حضور در محل ستاد فهمای این استان، از محل این ستاد و فعالیت های آن بازدید کرد و هم صحبت صمیمانه کارکنان این ستاد شد.

 

«هاشم شیرازیان»، در این بازدید صمیمانه  که با برگزاری شورای اداری همراه بود، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این ستاد ارائه کرد و با اشاره به فعالیت نزدیک به 400 کانون فرهنگی هنری در استان،  63 درصد روستایی و باقی در شهر فعالیت دارند.

وی از اجرای طرح هایی چون پیوند مسجد مدرسه و خانواده به اختصار سه میم، کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی، تلاش برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی بویژه در مناطق آسیب پذیر شهری و منطق روستایی، اجرای طرح تربیتی چهره به چهره و نیز چکامه خبر داد.

 

وی به گسترش فعالیت کانون ها در زیست بوم مجازی نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا سامانه بچه های مسجد راه اندازی شد و هر سال فعالیت های ثبت شده کانون ها در این سامانه در قالب رویداد ملی فهما ارزیابی و رصد می شود و برای حمایت از این اقدامات، برترین ها  پس از  داوری، معرفی می شود.

شیرازیان، از توسعه فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد نام برد و فعالیت و ثبت 36 گروه سرود، فعالیت تاتر بچه های مسجد و نیز برگزاری برنامه های و کارگاه های آموزشی عمومی و تخصصی در این زمینه را اعلام کرد.

شیرازیان در توضیحی تکمیلی همچنین اضافه کرد: هم اکنون کانون ها اقدامات صورت گرفته در مسجد خود را در قالب سه شبستان فرهنگ و هنر و نوآوری با  12 رواق زیرمجموعه که بیش از 40 برنامه محوری تعریف شده در این سامانه ثبت کرده اند که امسال 9 کانون فرهنگی هنری استان در این رویداد شایسته تقدیر کشوری شناخته شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی ضمن اعلام آمادگی برای بهره مندی از قابلیت ها و ظرفیت های فرهنگی و هنری این کانون ها در توسعه فرهنگ و هنر، خواستار حمایت بیشتر از استعدادها و افراد ارزشمند و طرح های قابل اجرا توسط کانون های مساجد استان شد.

پایان/