روایت پرچمِ افراشته اتحاد و ظلم‌ستیزی؛ گزارشی از حضور فعالان فهمای خراسان شمالی در راهپیمایی روز قدس
روايت پرچمِ افراشته اتحاد و ظلم‌ستيزي؛ گزارشي از حضور فعالان فهماي خراسان شمالي در راهپيمايي روز قدس

روایت پرچمِ افراشته اتحاد و ظلم‌ستیزی؛ گزارشی از حضور فعالان فهمای خراسان شمالی در راهپیمایی روز قدس

فعالان کانون‌هاي مساجد خراسان شمالي، همپاي مسلمانان و آزادي‌خواهان سراسر جهان با حضور در راهپيمايي روز قدس، همت و قواي اتحاد مسلماني را در قاب ظلم ستيزي به تصوير کشيدند.
شناسه خبر : 37274 تاریخ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ فعالان کانون های فرهنگی هنری  مساجد خراسان شمالی امروز، در بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان که مصادف با آخرین جمعه ماه میهمانی خدا بود،  همپای مسلمانان و آزادیخواهان سراسر جهان با حضور در راهپیمایی روز قدس، صفوفی بهم پیوسته و سرشار از امید ِشکست ِغاصبان جهانی تشکیل دادند و فریاد های دشمن شکن خود را بر سر ایادی کفر فرو ریختند.

 

*«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی با اشاره به اهمیت روز قدس، این روز را روز بزرگ آزادیخواهی و عدالت گستری عنوان کرد و گفت: هرچه توان داریم باید برای تحکیم اتحاد و یکپارچگیِ حمایت از مردم فلسطین بگذاریم و روز قدس بیش از پیش تبیین شود.

 

وی با عنوان اینکه سلطه گران جهانی با تمام توان در تلاشند تا چهره اسلام و مسلمانان مخدوش شود و در قابی ضعیف در عرصه بین المللی به نمایش درآید، افزود: بدون شک توجه به قدس و دادخواهی مردم فلسطین و تلاش برای تبیین این موضوع مهم عرصه را بر اسلام ستیزان تنگ خواهد کرد و امروز ما موظف  و مکلف به این انجام این امر مهم هستیم.

 


*«محمد محمدزاده قانعی» رییس شورای اسلامی شهر شیروان و مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف) این شهر، روز قدس امروز را روز جهانی ایستادگی در برابر اشغالگران و ستمگران توصیف کرد و گفت: هر ساله در سرتاسر جهان این روز بزرگ با راهپیمایی و فریادهای کوبنده باشکوه تر از سال های گذشته برگزار می شود.

 

وی در ادامه با عنوان اینکه به سالهای نزول اسرائیل و اسلام ستیزان نزدیک است، افزود: فعالان این کانون نیز همچون سالهای گذشته در این روز بزرگ با حضور در راهپیمایی حماسه مقاومت را به نمایش می گذارند.

 

وی همچنین اضافه کرد: تنظیم صوت راهپیمایی در روز قدس به عهده فعالان کانون شهدای شهرک ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف) مسجد مسلم بن ابن عقیل (علیه السلام) است.

 

*«امین مقدسی»، از جوانان طلبه و پرتلاش کانون فرهنگی هنری حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) جاجرم گفت: قدس امروز محور همه اتفاقات مهم است و آنچه باعث می شود همه ما را حول یک محور مهم جمع کند قدس است درست مثل یک پرچم مقتدر و ترس همه قدرتهای آمریکایی و اروپایی  با همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری از اتحاد مسلمانان است.

 

وی اضافه کرد: روز قدس، فرصت تجلی قدرت یکپارچه مسلمانان در برابر ظلم و هیمنه جهانی است.

 

*حجت الاسلام «علی برومند»، مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب (علیه السلام) شهر آشخانه مانه و سملقان، روز قدس را یادآور تجلی حضرت امام خمینی(ره)، آن بزرگمرد تاریخ که در عمق عشق  و معنویت یعنی ماه خدا  با تعیین  آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، عنوان کرد و گفت: با این نامگذاری و ستم ستیزی، مظلومترن مردم تاریخ که با دستان خالی نزدیک به یک قرن  در اوج مظلومیت  مقابل  دشمن مسلح ایستاده اند، نمایان کرد و زنده شد و جهان به این رنج آگاه شد.

 

وی همچنین افزود: با اینکه روز قدس یادآور یک تکه ای تلخ از تاریخ اسلامی است که دشمن صهیونیسم تیر مسموم  خود را در قلب مسلمانان  نشاند و با اشغال قدس شریف، قبله گاه اول مسلمین جهان  را با کشتارهای وحشیانه مردم  آن کیان پاک غمی بزرگ بر دل  مسلمانان  نشاند، اما اتحاد و یکپارچگی  و ظلم خواهی هر ساله مردم در این روز بزرگ ترس لرزه های نابودی ستمگران و ایادی کفر و اسرائیل غاصب را فراهم کرده است.

 

*«نادری»، فرزند شهید «محمد نادری» از رابطان فعال کانون فرهنگی هنری انصار المهدی (عجل الله تعالی فرج الشریف) مسجد حضرت محمد رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم) شیروان، نیز در ادامه گفت: قضیه فلسطین کلید رمز آلود  گشوده شدن درهای فرج  امام زمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) است و خون بهای سرداران شهید از جمله شهید سردار سلیمانی فتح قدس خواهد بود.

 

*«محمد رحیمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری رمضان مسجد امام حسین (علیه السلام) بجنورد در خصوص اهمیت روز قدس  به رشادت های سردار سلیمانی جملات حاج قاسم درباره فلسطین اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی چند ماه قبل از شهادت خود این جملات را در خصوص فلسطین بیان کرد به همه اطمینان دهید که ایران اسلامی، هر میزان هم که فشار‌ها افزایش یابد  و محاصره‌اش تنگ‌تر شود، فلسطین این نگین جهان اسلام و قبله اول مسلمانان و محل معراج رسول خدا (ص) را تنها نخواهد گذاشت.

 

وی حضور در راهپیمایی روز قدس، را وظیفه ای اسلامی خواند و افزود: فعالان کانون با همیاری خیرین 100 بسته معیشتی به ارزش ریالی 3 میلیون ریال، و طبخ 100 پرس غذای گرم و توزیع بین خانواده های نیازمند را علاوه بر حضور فعالان در صفوف راهپیمایی روز قدس از اهم اقدامات کانون رمضان نام برد.

 

*«حیدرعلی آذرسا» مدیر کانون فرهنگی هنری مقاومت مسجد علی بن ابیطالب (علیه السلام) روستای شهید علی ذرسای بجنورد با بیان اینکه روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى عدل در مقابل ظلم است، افزود: روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامى و  فریاد رساى مسلمانان علیه سرطان کشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صهیونیزم است که به وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرت هاى استکبارى به جان امت اسلامى افتاده است.

 

وی در ادامه با عنوان اینکه روز قدس یک پیام جهانى دارد که  نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این است که امت اسلامى زیر بار ظلم نمی رود، ولو این ظلم از پشتیبانى بزرگترین و قدرتمندترین دولت هاى عالم برخوردار باشد، تاکید کرد: روز قدس مخصوص ایران نیست؛ روز دنیاى اسلام است و لذا در همه دنیاى اسلام، مسلمانان حضور خود را براى دفاع از برادران فلسطینى خود نشان خواهند داد.

 

آذرسا همچنین اضافه کرد:  به برکت روز قدس، این نام را ما توانستیم هر سال در دنیا زنده نگه داریم. خیلى از حکومت ها و خیلى از سیاست ها می خواستند، مایل بودند، تلاش کردند، پول خرج کردند که مسئله‌‌‌‌‌ فلسطین فراموش شود. اگر تلاش جمهورى اسلامى نبود، اگر ایستادگى جمهورى اسلامى با تمام قوا در مقابله‌‌‌‌‌ این سیاست خباثت‌‌‌‌‌آلود نبود، بعید بود که بتوانند مسئله‌‌‌‌‌ فلسطین را بتدریج به زاویه بکشانند اما حضور هميشه در صحنه آزاديخواهان جهان به تأسي از انقلاب اسلامي ايران امروزه چنان دلگرمي و جسارت به مردم مظلوم فلسطين داده که در تقابل با اين ريشه فساد، ترس به خود راه نداده و نمي دهند.

 

وی در پایان با صراحت گفت: برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس نشان دهنده حس نوع دوستی مردم است، چنانچه به اهمیت در راهپیمایی در روز جهانی قدس توجه شود و مردم حضور گسترده تری در این عرصه پیدا کنند، عمر استکبار جهانی کوتاه شده و مستکبران به زودی به زانو در می آیند و زمینه برای حکومت عدل حضرت مهدی (عج) فراهم خواهد شد.

 

*«غلامحسن امیری»، رابط کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اسفراین و مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (سلام الله علیها) نیز در این گزارش ضمن عنوان این مطلب که  قدس هم از لحاظ دینی و مذهبی، و هم از لحاظ مسائل منطقه‌ای و جهانی برای مردم ما بسیار اهمیت دارد، گفت:  در روز قدس، مردم با حضور خود در صحنه، ضمن اجرای دستور و نظر حضرت امام (ره)، به جهانیان اعلام کردند که، مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان است. قدس سرزمین مقدس مسلمان‌هاست، هرگز این سرزمین فراموش نخواهد شد، و هرگز آوارگی یک ملت از یاد نخواهد رفت.

 

وی ادامه داد:  مردم مسلمان همواره در این مسیر، و در این راه گام‌های استوار خودشان را برمی‌دارند تا آن روزی که این سرزمین آزاد شود، و فلسطینی‌ها، به وطن خودشان برگردند و  مسلمانان آزادانه در مسجدالاقصی نماز را به پا دارند، و به جهانیان نشان دهند که ظلم و اشغال نمی‌تواند برای همیشه و دائمی استوار باشد، و ملتی که برای آزادی سرزمین‌اش مبارزه می‌کند، بالاخره روزی پیروز خواهد شد، ولو اینکه سالیان دراز این مبارزه ادامه پیدا کرده باشد.



این فعال مسجدی تاکید کرد: هرچه راهپیمایی روز قدس امسال با شکوه‌تر باشد پیام رساتری به رژیم غاصب صهیونیستی داده می‌شود که غصب، تجاوز و آدم‌کشی پایانش شکست خواهد بود، و این رژیم پیروز نخواهد شد. ملت مسلمان فلسطین در نهایت پیروز این میدان نبرد چندین ساله خواهد بود، ملت  انقلابی ایران همواره پشت سر مظلوم، و به ویژه پشت سر مردم مظلوم فلسطین بوده، و خواهد بود و امیدواریم به زودی شاهد پیروزی این ملت در برابر متجاوزین و غاصبین باشیم.

 

*«حسین شکوری» مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (علیه السلام) بجنورد نیز  گفت: امروز خط مقدم مسلمانان جهان فلسطین هست اگر هر مسئولی از این خط قرمز عبور کند به کل مسلمانان جهان خیانت کرده است همان طور که می دانیم صهیونیسم که خطر آن از یهود بدتر است سیری ناپذیر هست و هرروز شهرک های خودش را گسترش می دهد و آنها اعتقاد دارند که دو حیوان در کره زمین وجود دارد که خداوند آنها را برای در خدمت بودن یهود آفریده است یکی حیوان چهارپا و یکی دیگر اقوامی که در کره زمین زندگی میکنند  فلسطین این را فهمیده است که با مذاکره مشکل و دردی از آنها حل نخواهد شد همانطور که حل نشده تنها راه مقاومت است همانطور که امام خامنه ایی فرمودند :وعده خدا نزدیک است. وما اعتقاد داریم که به زودی در قدس نماز خواهیم خواند.

 

*«حجت الاسلام هاشمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد قائم شهرک امام خمینی (ره) بجنورد، با اشاره  به بیانات رهبر معظم انقلاب فلسطین را کلید رمز آلود ظهور  نام برد و گفت:  همانطور که رهبر انقلاب تاکید داشتند که  اگر ظهور اقاتون را می خواهید چشم از بیت المقدس  برنداریدهمه وظیفه داریم در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به حمایت از همه مردم مظلوم جهان بویژه قدس شریف  در راهپیمایی حضور یافته و با فریاد زدن  شعارهای ضد صهیونیستی ضربه مهلکی برپیکره استکبار جهانی وارد کنیم که همانطور هم شد و حماسه ای دیگر شکل گرفت.

 

*«میلاد قربانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عباء بجنورد با بیان اینکه روز قدس پشتوانه‌ امنیت کشور ما  است گفت: این را همه‌ى آحاد مردم عزیز می دانند که هر نفرى که روز قدس توى خیابان مى‌آید، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهاى انقلابش کمک می کند. لذا روز قدس روز بزرگى است، روز مهمى است و همه شاهدیم که امسال، هم در کشور ما و هم در کشورهاى اسلامى دیگر، این روز، باعظمت‌تر از همیشه برگزار شد.

 

وی همچنین اعلام کرد: به‌مناسبت  رمضان روز قدس مسابقه مجازي نقاشي با موضوعات «مرگ بر اسرائيل» و «سردار سليماني» و «قدس» و«فتح قدس» برگزار مي شود که مهلت ارسال آثار ۱۱ ارديبهشت ماه جاری است.

 

*«فاطمه صائمیان» مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت بقیه الله (عجل الله تعالی فرج الشریف)  بجنورد نیز  ضمن تاکید بر اهمیت حمایت از فلسطین و گرامیداشت روز قدس گفت: این روز بزرگ  ما با حمایت از مردم مظلوم فلسطین به همه دشمنان خود نشان دادیم  که ما مسلمانان با هم متحد هستیم و همیشه در صحنه ایم و از یکدیگر دفاع خواهیم کرد چرا که الگویی مانند حاج قاسم داریم.

 

وی اجرای مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان با هدف تبیین اهمیت موضوع قدس و حمایت از فلسطینیان را از اهم برنامه های تدارک دیده این کانون عنوان کرد.

 

*«زهرا براتی» مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات  مسجد حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) نیز گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند روز قدس فقط روز فلسطین نیست روز اسلام است و ما هم که مسلمان هستیم وظیفه خودمان می دانیم که در هرجای این کره خاکی که باشیم برای دفاع از اسلام ومسلمین به پا خیزیم و با شرکت در راهپیمایی روز قدس انزجار خودمان را نسبت به این رژیم غاصب صهیونیستی که از لانه عنکبوت هم سست تر است اعلام کنیم و یقین بدانیم همانطوری که رهبرمعظم انقلاب مدظله العالی فرمودند فلسطین قطعا آزاد خواهد شد و درآنجا دولت فلسطینی تشکیل خواهد شد ودر آن هیچ تردیدی نیست.

 

وی همچنین اضافه کرد: کانون مشکات هم بابرگزاری  پویش غذای مقلوبه و ارسال عکس و فیلم و صحبت پیرامون اهمیت آزادسازی فلسطین و شرکت اعضاء در راهپیمایی فردا این روز را گرامی خواهند داشت. 

 

*«عاطفه رضا زاده»، رابط فعال  کانون فرهنگی و هنری مهدویت  روستای علی آباد بجنورد نیز اهمیت برگزاری روز قدس و حمایت از مردم فلسطین را مورد تاکید قرار داد و پرداختن به این موضوع را یکی از برنامه های مهم مسجد خواند و گفت: ما خواهران و مادران داخل شهرهمه با بچه ها و کالسکه هاشون راهپیمایی را به نشانه اعتراض به کودک کشی های صهیونیستی ها راه انداختیم .

 

وی اضافه کرد:  یک انسان با هردین و مذهب و نژادی که باشد مسلمانان  نمی توانند این موضوع را  تحمل کند که مردم یک دیار 60سال دارند با همچین جنایتکار هایی دست وپنجه نرم میکنند و امروز در شرایط کنونی حضور در راهپیمایی  نشانه اعتراض علیه این جنایت ها است و ما به نشانه  همدلی و همدردی مردم داغ دیده و خسته ی فلسطین در راهپیمایی روز قدس شرکت کردیم.

 

*«محمد رستمی» مدیر کانون صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) منطقه حر بجنورد نیز همراه نوجوانان این کانون در راهپیمایی روز قدس حضور یافته گفت: طبیعتا حضور ملت ایران و همه کشورهای اسلامی  در راهپیمایی روز قدس می تواند از مردم مظلوم فلسطین حمایت کند و روز قدس بی شک روز دفاع  از انسانیت و اسلامیت آن سرزمین باشد.

 


*«مریم امینی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای پشنده روستای پشنده از توابع شهرستان راز و جرگلان نیز در ادامه این گزارش  روز قدس را  نماد مقاومت وحدت جهان اسلام در مبارزه با استکبار جهانی و حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده‌ی فلسطین  دانست و بار دیگر آن جمله زیبای سردار دلها را تکرار کرد که فلسطین خط مقدم ما و همه جهان اسلام است روز قدس فقط روز فلسطین نیست روز حکومت اسلامی است.

 

*«آسیه صحرایی» رابط فعال کانون چشمه کوثرروستای سخسو انقلاب از توابع شهرستان راز و جرگلان  نیز با صراحت اعلام کرد: اگر ما نشست  به راهپیمایی روز قدس بی اهمیت باشیم باید به جای فلسطین شاهد سیطره اسراییل و آمریکا در منطقه و ایران باشیم.

 

پایان/