شهرستان مانه و سملقان مهیای پذیرایی از پرچمداران رضوی می‌شود
شهرستان مانه و سملقان مهياي پذيرايي از پرچمداران رضوي مي‌شود

شهرستان مانه و سملقان مهیای پذیرایی از پرچمداران رضوی می‌شود

نشست شوراي هماهنگي دهه کرامت در شهرستان مانه و سملقان با محوريت برنامه ريزي جشن‌هاي مردمي زير سايه خورشيد در حضور امام جمعه شهر آشخانه يکشنبه، اول خرداد ماه برگزار شد.
شناسه خبر : 37681 تاریخ انتشار : ۲ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام «محمدجواد شریعتی نژاد» امام جمعه آشخانه در این نشست که در حضور جمعی از خادمیاران حرم ملکوتی حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) برگزار شد، با عنوان دو نکته کلی گفت: دهه کرامت علاوه بر نگاه شادی آفرینی و برگزاری جشن میلاد امام رضا (علیه السلام) فرصت بسیار ارزشمندی برای شناخت سجایای آن امام همام است.

 

وی به آیه 76 سوره صاد و برخی از تعابیر گرانبهای آن آیه شریفه اشاره کرد، و در این راستا موهبت وجود پربرکت  امام رضا (علیه السلام) و خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) را نعمت هدایت و مودت جوامع خواند و بیش از پیش بر شناخت سیره ائمه اطهار علیهم السلام تاکید کرد و افزود: پویش شعر و سرود سلام فرمانده و حضور و اشتیاق کودکان و نوجوانان نشان داد که از فهم و درایت بالایی برخوردارند و لازم است این طور برنامه ها و ایجاد انس الفت ها و مودت ها نهادینه و تبیین شود.

 

وی در ادامه مطلب فوق  با مورد توجه قرار دادن برنامه های جذاب و پویا و اندیشه ای از این دست، تصریح کرد: اگر این مودت ها در جامعه نهادینه شود موفق شده ایم.

 

 حجت‌الاسلام شریعتی نژاد، همچنین استقبال شایسته از خدام رضوی را مورد توجه و تاکید قرار داد و خواستار استقبال و مهمان نوازی شایسته از پرچمداران آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت شد.

 

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در این نشست دهه کرامت که شامل ایام فرخنده  میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیه) تا ولادت شمس طوس حضرت امام رضا (علیه السلام) در بر می گیرد، را موجب برکات فراوان دانشت و تبیین این روزهای ارزشمند را نیازمند برنامه ریزی ویژه دانست.

 

وی برگزاری نشست های تخصصی سبک زندگی با محوریت سیره امام رضا (علیه السلام)، توجه به مساجد و محور قرار گرفتن مسجد در برنامه های این ایام و طراحی مسابقات و برنامه های فرهنگی با حضور نوجوانان و جوانان از تجلیل از مادران شهدا و فعالان انقلاب توجه به جهاد تبیین را پیشنهاد داد.

 

«اصغر لنگری»، مسئول جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی و رابط کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) بجنورد گفت: مردم مناطق مختلف استان از 15 تا 21 خردادماه سال جاری میزبان پرچمداران حریم امن رضوی خواهند بود، که مردم  شهرستان مانه و سملقان، سه شنبه 17 خرداد مهماندار خواهند بود.

 

وی اضافه کرد: پنج تن از خادمین حرم شریف رضوی شامل یک مبلغ، یک پرچمدار، مداح و خادم مسئول اجرای برنامه و به همراه سرپرست در قالب کاروان اعزامی خدام بارگاه امام هشتم (علیه السلام)  میهمان استان خواهند بود

 

«ایوب قاسمی»، رابط کانون های مساجد شهرستان مانه و سملقان و مدیر کانون مسجد پنج تن آشخانه و نیز در این جلسه از تدارک برنامه هایی همچون جشن میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیه) و روز ملی دختران، برگزاری مراسم عقد یک زوج جوان، عیادت از بیماران بیمارستان پورسینای آشخانه، دیدار با خانواده «مریم جوادی» فرزند شهید،  که به تازگی اعضای بدن وی به چند انسان جان تازه بخشیده، عیادت از چند بیمار مبتلا به سرطان و اجرای سرود سلام فرمانده توسط نوجوانان را از اهم برنامه های این شهرستان با حضور خدام آستان قدس رضوی نام برد.

پایان/