مسجد خانه خدا و جای همه است/ بدون سیاسی کاری زمینه الهام بخشی و محوریت مسجد فراهم شود
مسجد خانه خدا و جاي همه است/ بدون سياسي کاري زمينه الهام بخشي و محوريت مسجد فراهم شود
نماینده ولی فقیه در جمع اثرگذاران مسجد وخطاب به فعالان این عرصه؛

مسجد خانه خدا و جای همه است/ بدون سیاسی کاری زمینه الهام بخشی و محوریت مسجد فراهم شود

نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي با نگاه صميمانه و پدرانه خطاب به حاضران نشست شوراي هماهنگي کانون هاي مساجد اين استان گفت: مسجد خانه خدا و محل ورود همه افراد و طيفي است و کسي مالک مسجد نمي تواند باشد.
شناسه خبر : 37718 تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز سه شنبه همزمان با سوم خرداد، سالروز آزادسازی حماسی و غیورانه خرمشهر، در  نشست شورای هماهنگی کانون های مساجد این استان  با بیان اینکه این روز تاریخی و بزرگ را گرامیداشت از معجزات انقلاب اسلامی ایران خواند.

وی  به اهمیت موضوع مسجد محوری اشاره کرد و گفت:مسجد خانه خدا و محل ورود همه افراد و طیفی است و کسی مالک مسجد نمی تواند باشد.

حجت الاسلام نوری افزود: کسی حق ندارد برای مسجد باید و نباید تعیین کند و بگوید این مراسم باشد آن برنامه نباشد  و ورود و خروج ها را دلبخواه کنترل کند، چرا که مسجد محل حل و فصل و محور قرار گرفتن تمام مسایل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و رفع آسیب های اجتماعی است.

وی همچنین اضافه کرد: اگر در مسجد نهاد ها و پایگاه هایی ایجاد شده  همچون کانون های فرهنگی هنری مساجد و کتابخانه ها و ... بسیار حرکت خوبی است که باید به حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مسجد کمک کند.

امام جمعه بجنورد نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد را برای تلاش در جهت تبیین نقش مسجد و اهالی مسجد بسیار اثر بخش خواند و بر این مهم تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نوری  دربخشی دیگر به مدیریت مسجد نیز اشاره کرد و خطاب به فعالان کانون های فرهنگی هنری مسجد گفت: درست است این کانون ها به شکل دولتی راه اندازی می شود و زیر نظر دولت است اما همه گروه ها بدون حزب و گرایش را باید دربرگیرد و جای سیاست بازی و نگاه های سیاسی کاری نیست.

وی همه مسئولین را به حضور فعال و محور قرار دادن مساجد در کارها و برنامه ها فراخواند با لحن پدرانه و صمیمانه تاکید کرد: مسئولان با مسجد قهر نباشند  و از مسجد و فعالیت های مسجدی برای همه اقدامات الهام بگیرند.

دکتر «تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در ادامه اهمیت مردمی شدن فعالیت ها و رونق پایگاه های مردمی را مورد توجه دولت و محور سند تحول عنوان کرد و گفت: در این راستا امیدواریم  همه ظرفیت ها از مسیر نخبگان  به خدمت مردم قرار گیرد.

وی در ادامه مطلب فوق محور قرار دادن کارکرد فعالیت ها به سمت مردمی شدن را توجه به مساجد عنوان کرد و به اجلاسیه اخیر مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها، اشاره کرد و گفت: در این باره تغییرات خوبی اتفاق افتاده که امیدواریم برنامه ها به سمت مردمی بودن و محور قرار گرفتن مسجد سوق پیدا کند.

 

پایان/