اهالی شیروان به استقبال پرچمداران رضوی می روند
اهالي شيروان به استقبال پرچمداران رضوي مي روند
19 خرداد؛

اهالی شیروان به استقبال پرچمداران رضوی می روند

نشست شوراي هماهنگي برگزاري برنامه هاي ويژه ايام دهه کرامت با محوريت جشن هاي مردمي زير سايه خورشيد در شهرستان شيروان برگزار شد.
شناسه خبر : 37819 تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ نشست شورای هماهنگی برگزاری برنامه های ویژه ایام دهه کرامت با محوریت جشن های مردمی زیر سایه خورشید در شیروان با حضور مسئولان این استان از جمله رییس شورای اسلامی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز فرمانده نیروی انتظامی آن تشکیل شد.

حجت السلام رمضانی، نماینده دفتر امام جمعه شیروان به اهمیت خدمت به امام رضا (علیه السلام) و خواهر مکرم آن امام همام حضرت معصومه (سلام الله علیه) اشاره کرد و قدر و عظمت این خدمتگذری را موهبت و نعمتی بی اندازه خواند.

وی خدمت به امام هشتم و زائران آن امام همام را در هر نقطه، ارزشمند و بی نظیر تعبیر کرد و با عنوان اینکه  هر خدمتی در این باره نباید دریغ شود، برای هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه ها اعلام آمادگی کرد.

«اصغر لنگری»، مسئول جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی و رابط کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) بجنورد با اعلام این خبر به جزییات آن اشاره کرد و گفت: مردم مناطق مختلف استان از 15 تا 21 خردادماه سال جاری میزبان پرچمداران حریم امن رضوی خواهند بود.

وی در ادامه افزود: پنج تن از خادمین حرم شریف رضوی شامل یک مبلغ، یک پرچمدار، مداح و خادم مسئول اجرای برنامه و به همراه سرپرست در قالب کاروان اعزامی خدام بارگاه امام هشتم (علیه السلام)  میهمان استان خواهند بود.

«معصومه ایزانلو»، رابط جشن های مردمی زیر سایه خورشید در شهرستان شیروان همچنین در ادامه با عنوان اینکه شیروان پنج شنبه  19 خرداد میزبان پرچمداران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) میشوند، برنامه های تدارک دیده شده به این مناسبت را برشمرد و دیدار با والدین معزز شهدا، زیارت امامزاده مشهد طرقی شیروان را از اهم این برنامه ها نام برد.

وی بازدید از مددجوبان زندان شیروان، نشست با امام جمعه و نیز دیدار با جمعی از پارکبانان شیروانی را به اهم این برنامه ها افزود.

ایزانلو همچنین اعلام کرد: مراسم جشن محوری ایام میلاد حضرت امام رضا (علیه السلام) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) در مسجد جامع شیروان و پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور خدام رضوی برگزار می شود.

در ادامه این نشست مسئولان حاضر از جمله فرمانده نیروی انتظامی، رییس شورای اسلامی شهر و نیز بنیاد شهید امور ایثارگران این شهرستان،  به اهمیت خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) اشاره کردند و برای استقبال از خدام رضوی و اجرای برنامه زیر سایه خورشید تمام و کمال اعلام حمایت کردند.

 

پایان/