نکوداشت دهه کرامت کار معرفتی می طلبد/ معوقات سی ساله اراضی موقوفه در اسفراین از سوی آستان قدس پرداخت می شود
نکوداشت دهه کرامت کار معرفتي مي طلبد/ معوقات سي ساله اراضي موقوفه در اسفراين از سوي آستان قدس پرداخت مي شود
امام جمعه اسفراین؛

نکوداشت دهه کرامت کار معرفتی می طلبد/ معوقات سی ساله اراضی موقوفه در اسفراین از سوی آستان قدس پرداخت می شود

امام جمعه اسفراين در نشست شوراي هماهنگي دهه کرامت اين شهرستان از تنظيم تفاهم نامه اي با معاونت املاک و اراضي آستان قدس رضوي خبر داد و گفت: پس از سي سال اين امکان فراهم شد تا درآمدهاي حاصل از زمين هاي موقوفه در اسفراين هزينه و معوقات اين سالها نيز پرداخت شود.
شناسه خبر : 37861 تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام و المسلمين «سيد محمد موسوي»، امام جمعه اسفراین در نشست هماهنگی برنامه های دهه کرامت که دوشنبه 9 خرداد ماه جاری در دفتر وی برگزار شد،  به اهمیت دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این دهه به دلیل اینکه منتسب به حضرت امام رضا(علیه السلام) و نیز حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیه) است از ویژگی ارزشمندی برخوردار است ضرورت دارد تا با بهترین برنامه ها این دهه نکو داشته شود.

حجت الاسلام موسوی، با عنوان اینکه تلاش کردیم در این عرصه اتفاقات خوبی رقم بخورد،  از نشست اخیر خود با حجت الاسلام و المسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: در این راستا توانستیم تفاهمنامه و قراردادی با معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی منعقد شود و بر این اساس بعد از سی سال درآمدهایی که در این سالها  مسکوت مانده را آزاد شود و بتوانیم هزینه کنیم.

وی اضافه کرد: در این راستا قرارداد هبه مقام معظم رهبری تنظیم شد و پس از این نیز ضمن اجرای این مهم و پرداخت درآمد موقوفات برای اسفراین، معوقات درآمد ها نیز پرداخت می شود.

 

وی در ادامه و بخشی دیگر نیز با عنوان اینکه تنها «کار معرفتی» ماندگار است و دیگر کارهای اثرگذار را به دنبال خود دارد، توصیه کرد: تمام برنامه های عنوان شده خوب و ارزشمند است وهمانطور که حضرت آقا در جهاد تبیین نیز شناخت ائمه اطهار(علیهم السلام) و سیره و روش زندگی آن بزرگواران را مورد توجه قرار داده اند، باید تلاش شود تا دهه کرامت زمینه آشنایی و شناخت دقیق امام هشتم(علیه السلام) و خواهر بزرگوارشان برای نوجوانان و جوانان فراهم شود.

حجت الاسلام موسوی، توجه به نوآوری و ارائه کارهای جدید اثر بخش، معرفی ائمه اطهار(علیهم السلام)  به عنوان الگوی ارزشمند زندگی برای جوانان و نوجوانان را نیز در این راستا خواستار شد و افزود: با برنامه ریزی فعالیت های معرفتی و شناختی، دیگر نسل جدید به سمت الگوهای بیگانه و مخرب  نخواهند رفت و آسیب های رفتاری و اجتماعی را مشاهده نخواهیم کرد.

امام جمعه اسفراین  موضوع ولایت و ولایتمداری را شاخصه اصلی دهه کرامت خواند و تلاش برای توجه و تبیین ضرورت جایگاه ولایت در زندگی جوانان را مورد توجه قرار داد و کاری ویژه در این ایام نام برد.

حجت الاسلام موسوی همچنین از مسئولان خواست تا با مشارکت و حمایت از برنامه های دهه کرامت زمینه اجرای فعالیت های ارزشمند و بنیادین را فراهم آورند.

پایان/