برگزاری نشست شورای دهه کرامت در شهرستان اسفراین
برگزاري نشست شوراي دهه کرامت در شهرستان اسفراين

برگزاری نشست شورای دهه کرامت در شهرستان اسفراین

نشست شوراي هماهنگي دهه کرامت در شهرستان اسفراين با حضور حجت الاسلام و المسلمين «سيد محمد موسوي»، امام جمعه و روساي و نمايندگان ادارات و نهاد هاي اثرگذار فرهنگي در محل دفتر امام جمعه اين شهرستان، امروز؛ دوشنبه 9 خرداد ماه جاري با محوريت استقبال از خادمين بارگاه مطهر رضوي برگزار شد.
شناسه خبر : 37863 تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این نشست که با حضور حجت الاسلام و المسلمين «سيد محمد موسوي»، امام جمعه اسفراین  و نیز رؤسا و نمايندگان ادارات و نهاد هاي اثرگذار فرهنگي در محل دفتر امام جمعه اين شهرستان، امروز؛ دوشنبه 9 خرداد ماه جاري با محوريت استقبال از خادمين بارگاه مطهر رضوي برگزار شد که با حضور ضمن مورد توجه قرار دادن فعالیت های شاخص و اثر گذار ایام دهه کرامت، تقارن این ایام با رحلت امام راحل را جزء اولویت های اقدامات پیش بینی شده نام برد و گفت: با برگزاری نشست های تخصصی و بصیرتی بتوانیم سبک زندگی روح الله که با سبک و سیره رضوی عجین است را نهادینه کنیم.

 

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی بهره مندی از فضای عرفانی و تأثیرگذار مساجد را مورد توجه قرار داد و گفت: دهه کرامت می تواند هر شب یک مسجد میزبان محافل جشن و بصیرت افزایی باشد.

 

شیرازیان، توجه به فضاسازی و بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی و هنری و حضور اساتید و نخبگان، و تجلیل از خانواده شهدا را نیز در ایام دهه کرامت مورد توجه قرار داد.

 

«اصغر لنگری»، مسئول جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی و رابط کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) بجنورد در ادامه  به جزییات برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید و استقبال از کاروان خادمین آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: مردم مناطق مختلف استان از 15 تا 21 خردادماه سال جاری میزبان پرچمداران حریم امن رضوی خواهند بود.

وی در ادامه افزود: پنج تن از خادمین حرم شریف رضوی شامل یک مبلغ، یک پرچمدار، مداح و خادم مسئول اجرای برنامه و به همراه سرپرست در قالب کاروان اعزامی خدام بارگاه امام هشتم (علیه السلام)  میهمان استان خواهند بود.

 

«غلامحسن امیری»، رابط کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اسفراین و نیز رابط  جشن های مردمی زیر سایه خورشید در این شهرستان همچنین در ادامه با عنوان اینکه اسفراین شنبه 21 خرداد میزبان پرچمداران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) میشوند، برنامه های تدارک دیده شده به این مناسبت را برشمرد و دیدار با امام جمعه، و والدین معزز شهدا، غبار روبی مزار شهدا، مراسم عقد جوانان، مراسم نمادین جاروکشان خدام رضوی و نیز مراسم محوری جشن میلاد حضرت امام رضا (علیه السلام)  را از اهم این برنامه ها نام برد.

برگزاری نشست دختران نخبه و فرهیخته با امام جمعه اسفراین، برگزاری جشن تکلیف دختران، پیاده روی دختران محجبه به دفاع از حجاب و ضرورت آن، اهداء گل به عموم دختران اسفراین، برگزاری مراسم جشن میلاد دو مولود فرخنده در دهه کرامت، در فضای باز و پارک های شهرستان از اهم برنامه های اعلام شده در این نشست می توان نام برد.



اين نشست به همت دو کانون فرهنگي هنري محبان الزهرا(س) و کانون فرهنگي هنري مشکات اسفراين تشکيل شد.

پایان/.