هتاکی به امام رضا(ع) از جامعه هنری به دور است/ جامعه هنری، عشق و باورش به امام رضا(ع) را اثبات کرده است
هتاکي به امام رضا(ع) از جامعه هنري به دور است/ جامعه هنري، عشق و باورش به امام رضا(ع) را اثبات کرده است
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور:

هتاکی به امام رضا(ع) از جامعه هنری به دور است/ جامعه هنری، عشق و باورش به امام رضا(ع) را اثبات کرده است

معاون حقوقي، امور مجلس و استان هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين پاياني يازدهمين جشنواره ملي عکس رضوي در خراسان شمالي با اشاره به اتفاق اخير و هتک حرمت به ساحت هشتمين اختر تابناک امامت و ولايت، هتاکي به امام رضا(ع) را از جامعه هنري به دور دانست و خواستار رعايت چارچوب هاي حقوقي و قانوني از سوي هنرمندان شد.
شناسه خبر : 37970 تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۵۴
 به گزارش ستادارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ سید «محمد هاشمی» در این آیین با بیان این که تمام تاریخ ایرانی و اسلامی ما و تمامی هنرهای ما  هم چون سینما، تئاتر عکس، نقاشی و... پر از اشارات رضوی است، گفت: در حقیقت لطف، مهر، ادب و ارادت رضوی و جان نثاری مردم ایران به ساحت این امام رئوف در تمامی آثار هنری هنرمندان ساری و جاری است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش مستند رضای رضوان اثر  مجید مجیدی، فیلم بدون قرارقبلی و تابلوی سلسله الذهب  را  نشان دهنده توجه هنرمندان ایران زمین  و ارادت آنها به ساحت امام رضا(ع)  بیان کرد و گفت: مهر مردم ما نسبت به امام رضا(ع) که مکتب او مکتب عطوفت و عقلانیت است، قابل کتمان نیست.
 
به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی «هاشمی»، همچنین  برگزاری  سلسله جشنواره های رضوی به ویژه عکس رضوی و ارسال هزار و ۱۱۱ اثر  را از نشانه های ارادت هنرمندان ایران زمین به ساحت امام رضا ذکر کرد.
 
این مقام مسئول به اتفاق اخیر و نمایش فیلم در یکی از جشنواره های بین المللی، که موجب اعتراضات گسترده در فضای مجازی و حقیقی شده است، اشاره و تصریح کرد:  اگر کسی بی ادبی و بی دقتی کرده و در اثری به ظاهر هنری که به نوعی توهین به امام رضا (ع)است،  نقش آفرینی می کند،به طور قطع از جامعه هنری ایرانی دور است زیرا جامعه هنری ایرانی، ادب، ارادت و باور و عشقش را به این امام همام  ثابت کرده است.
 
وی هم چنین با بیان این که این فیلم پروانه ساخت و نمایشی از وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد و هیچ نسبتی با مجموعه وزارت ارشاد ندارد، گفت:  در وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تصمیم گرفته شده است اگر هنرمندی با این فیلم همکاری داشته و در داخل کشور فعالیت می کند به شکل قانونی با وی برخورد  شود.
 
وی هم چنین تاکید کرد: جامعه ایرانی جامعه ای متعهد به امام رضا (ع)ست و جامعه هنری  هم عشق و باورش را به این امام رئوف اثبات کرده است.
 
وی با اشاره به این که در مجموعه وزارت ارشاد یکی از وظایف ما محافظت حقوقی از هنرمندان است، تصریح کرد:   این انتظار وجود دارد که همه هنرمندان در  اقدامات اجتماعی، فرهنگی و هنری خود چارچوب های حقوقی و قانونی را رعایت کنند که مطالبه به حقی است.

 

وی در پایان ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره به ویژه هنرمندان و عکاسان که هنر خود را به منسه ظهور  گذاشتند، اظهارامیدواری کرد: این رویداد  با قوام و حمایت بیشتری  در سطح گسترده تری برگزار شود.

 

 
گفتنی است، یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی  از هشتم ماه جاری  با همکاری و مشارکت بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به میزبانی خراسان شمالی برگزار شد و  همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) با معرفی برترین های این  دوره در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن  بجنورد به کار خود پایان داد.