از برگزاری مسابقه«زندگی به سبک روح الله» تا همراهی در پویش «مردم امام»
از برگزاري مسابقه«زندگي به سبک روح الله» تا همراهي در پويش «مردم امام»
اقامه عزای خمینی در کانون های مساجد خراسان شمالی؛

از برگزاری مسابقه«زندگی به سبک روح الله» تا همراهی در پویش «مردم امام»

مراسم سوگواري سالگرد ارتحال خميني کبير و بزرگداشت شخصيت بي مانند ايشان در مساجد خراسان شمالي در قالب مسابقات فرهنگي وپويش هاي مجازي به همت کانون هاي مساجد اين استان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 37982 تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۵۸

به گزارش ستادارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ مراسم سوگواری و عزاداری سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله خمینی (ره) با همکاری و مشارکت ارکان مساجد و فعالان فرهنگی در کانون های مساجد جمعه شب و نیز صبح روز شنبه  14 خرداد در خراسان شمالی برگزار می شود.

مراسم محوری بزرگداشت شخصیت امام راحل در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی با حضور حجت الاسلام و المسلمین راجی، از سخنرانان برجسته و نویسنده کتاب «صعود چهل ساله » در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می شود.

همچنین فعالان فرهنگی در اقصی نقاط استان در مساجد شهری و روستایی مراسم عزاداری و نشست های بصیرتی برگزار می کنند.

برگزاری پویش امام همزمان با سراسر کشور ارسال خاطرات از زندگی و آموزه های امام راحل در قالب ویدئو و اشتراک برای نسل جدید نیز می توان از ویزه برنامه ها د این ایام نام برد که بر اساس فراخوان اعلام شده این پویش 15 خرداد مهلت ارسال ویدئو های تهیه شده است که علاقمندان می بایست این ویدئو های 3 تا 5 دقیقه ای را به شماره 09046003032 از طریق پیام رسان های ایتا، گپ، تلگرام و واتساپ ارسال کنند.

برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، برگزاری مراسم زیارت عاشورا و هدیه به روح پرفتوح امام خمینی (ره) را می توان از اهم این بنامه ها نام برد.

 

«ميلاد قرباني»، مديرکانون پنج تن آل عباء بجنورد از برگزاری  مراسم بزرگداشت ارتحال امام خميني(ره)وقيام ۱۵خرداد از سوي واحد فرهنگي کانون در محل مسجد پنج تن آل عبا بجنورد خبر داد و گفت: اين مراسم جمعه ۱۳ خرداد ماه  بعد از نماز مغرب و عشاء همراه با سخنراني امام جماعت مسجد و نيز نواي ذاکرين اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام)و  پذيرايي برگزار مي‌شود.

همچنین «زهرا براتی» مدیر کانون مشکات اسفراین نیز از برگزاری مسابقه کتابخوانی زندگی به سبک روح الله خبر داد و گفت: منبع سوالات این مسابقه از کتابی به همین عنوان نوشته حجت الاسلام علی اکبر سبزیان طراحی شده که فایل کتاب و سوالات آن در فضای مجازی منتشر شده است.

وی افزود: علاقمندان تا 16 خرداماه جاری فرصت دارند و پاسخ های صحیح را در پایم رسان های تلگرام و ایتا به آدرس @rooholla1401 ارسال کنند.

 

پایان/