معنویت عمیق در انسان با توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام) میسر می شود
معنويت عميق در انسان با توسل به ائمه اطهار (عليهم السلام) ميسر مي شود
امام جمعه فاروج در جمع کاروان زیر سایه خورشید؛

معنویت عمیق در انسان با توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام) میسر می شود

امام جمعه فاروج در جمع سفيران حرم مطهر رضوي، اجراي طرح زيرسايه خورشيد را قدمي ارزشمند در جهت ايجاد زمينه توسل به ائمه اطهار دانست و گفت: معنويت عميق در انسان با توسل به ائمه اطهار عليهم السلام ميسر مي شود.
شناسه خبر : 38009 تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۰:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «نائب علی نوروزی»، امام جمعه فاروج امروز 15 خرداد ماه جاری و همزمان با پنجمین روز از ایام دهه کرامت، در نشستی با خادمان کاروان زیر سایه خورشید، به اهمیت شخصیت امام رضا(علیه السلام) و توسل به ائمه اطهار(علیهم السلام)  اشاره کرد و ضمن قدردانی از حضور خدام گفت: همه ما میدانیم  اگر بخواهیم به مقامات معنوی برسیم باید از مقابل بیت خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) بگذریم و بر این آستان متوسل شویم.

 

وی در ادامه همچنین اجرای طرح زیر سایه خورشید و حضور خادمین رضوی را به نوعی توسل به امام هشتم (علیه السلام) دانست و آن را فرصت معنوی ارزشمند خواند.کردند.

 

کاروان زیر سایه خورشید، پس از نشست با امام جمعه بر مزار شهدای گمنام فاروج حاضر شدند و با عطر و گلاب ناب محمدی مزار شهدا را غبارروبی کردند و  با آرمان های شهدا تجدید پیمان کردند.

 

پس از آن در جمع مردم روستاهای کلاته محمدرضا، رستم آباد سینگلی شیرین و پیرعلی حاضر شدند و عطر ناب رضوی را بر مشام مردم این روستاها رساندند.

همچنین در روستای پیرعلی کاروان زیر سایه خورشید به دیدار بانوی مبتلا به سرطان که به تازگی به مدد عنایت حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) شفا یافته بود، رفتند و شاهد اشک های شوق همسر این بانو و خواب عجیب  امام رضایی وی شدند.

در این روستا همچنین خدام رضوی به دیدار خانواده عطاردی رفتند از پدر بیمار این خانواده عیادت کردند و همچنین بازید و دلجویی از یک خانواده نیازمند نیز انجام گرفت.

پس از آن نیز به دیدار مردم شهر تیتکانلو رفتند و در مراسم بزرگداشت 15 خرداد و حرکت تاریخی و مبارزات انقلابی آن، حضور یافتند و چشم های پر از انتظار رضوی مشتاقان امام رضا (علیه السلام) بر تار و پود پرچم مقدس رضوی گره خورد و آرام گرفت.

عصر نیز با پای مهربانی امام هشتم، خدام آستان آن امام همام به دیدار دو خواهر بی سرپرست که نامساعد مالی شرایط ناملایم و رنج آوری برایش به وجود آورده بود، رفتند و پس از آن  در حرم مطهر امامزاده جعفر (علیه السلام) روستای سیاهدشت  حضور پیدا کردند و مراسم نکوداشت بقاع متبرکه و گرامیداشت امامزادگان در آستانه میلاد حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) در این امامزاده برگزارشد که اجرای سرود سلام فرمانده  بچه مسجدی با صدایی رسا و کوبنده از ویژگی های ارزنده این مراسم می توان نام برد.

همچنین دل باختگان حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در میدان شهید شوشتری فاروج به استقبال کاران زیر سایه خورشید رفتند و با سفیران امام مهربانی ها از حرف های ناگفته گفتند و اشک ریختند.

فردا و در دومین روز از حضور کاروان زیر سایه خورشید، ابتدا در بجنورد با نماینده ولی فقیه دیدار می کنند و پس از آن در میان مردم شهرستان راز و جرگلان حضور می یابند.

گفتني است، برنامه زيباي جشن هاي مردمي زير سايه خورشيد، به همت شبکه جوانان آستان قدس رضوي امسال پانزدهمين دوره برگزاري خود با همراهي مردم دلباخته اهل بيت عليهم السلام را  در روزهاي پربرکت دهه کرامت ثبت مي کند.

 

پایان/