عصر امام رضایی اسفراینی‌ها؛ از تبرک‌جویی تا آزادی از بند به یُمن میلاد امام مهربانی‌ها
عصر امام رضايي اسفرايني‌ها؛ از تبرک‌جويي تا آزادي از بند به يُمن ميلاد امام مهرباني‌ها
آمدم ای شاه پناهم بده؛

عصر امام رضایی اسفراینی‌ها؛ از تبرک‌جویی تا آزادی از بند به یُمن میلاد امام مهربانی‌ها

اسفرايني‌ها در روز و شامگاه ولادت پناه امن بي پناهان، حضرت امام الرئوف (عليه السلام) با زمزمه شفابخش يا رضا رضا به پيشوازسفيران آستان قدس رضوي رفتند و خاطره دلباختگس ديگري رقم زدند.
شناسه خبر : 38196 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ مردم شهر اسفراین عصر گاه شنبه، ۲۱ خرداد مصادف یازدهمین روز از ماه ذیقعده و میلاد نور ناتمام ارض طوس، به پیشواز پرچمداران بارگاه ملکوتی امام هشتم (علیه السلام) آمدند  و از بند دلتنگی رها شدند.

میدان پهلوان کشوری در ورودی اسفراین پر از چشم های منتظری بود که دست به دعای آداب حضور شده بودند و همراه چند تن از خادمیاران رضوی به استقبال کاروان زیر سایه خورشید آمدند و دست دوستی دوستان امام الرئوف را فشردند.

 

پس از آن کاروان دوستی با همراهی مشتاقان دلتنگ امام مهربانی ها به دفتر حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه  اسفراین رفتند و چند دقیقه ای همراه کلمات پدرانه اش قرار گرفتند.

 

حجت الاسلام موسوی از حضور کاروان زیر سایه خورشید قدردانی کرد و گفت: هر چه منتسب به امام مهربانی است ارزشمند و از قداست برخوردار است.

 

محل قرار بعدی منزل پدر چهار فرزند بود که دوقلوهایش سرود یا رضا رضا را با همان کندی و تندی زبان کودکانه برای مهمانان امام رضایی پدر و مادرشان از جمله امام جمعه خواندند و تشویق شدند.

عکس های یادگاری و تبرکی های حرم و همسایه هایی که جمعه شبها در هیئت محبان الزهرا دراین خانه جمع میشوند و روضه گوش میدهند و قرآن میخوانند؛ همه دست به دست عطوفت امام دادند.

 

اسفندیار  قدرتی، آزاده سرافراز که کلی یادگاری روزهای دفاع و شجاعت روی تن جانبازش داشت، سرش را روی پرچم گذاشت وفرد بعدی این قرار  عاشقانه شد.

 

پر از باران بود و مبهوت از این اتفاق که نعمت می خواندش، با زبان شاکر داستان اسارتش را در سال ۱۳۶۷ و چند کلمه رنج را برای حاضران من جمله امام جمعه و کاروان زیر سایه خورشید شرح داد.

 

پس از آن نگاه دلتنگ جمع مردمی که در آستانه حرم مطهر امامزاده سید جعفر (علیه السلام ) به انتظار ایستاده بودند،  به استقبال خدام رضوی رفتند و همراه پاکبانان خدوم پرچم متبرک رضوی را زیارت کردند.

 

نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم اقامه شد و پس از آن خدام رضوی و عموم مردم به رسم غبار روبی و جاروکشی حرم، پاکبانان اسفراینی  همراه خادمیاران رضوی شدند و صحن خیابان واسط بین مسجد اعظم و مسجد امام رضا (علیه السلام) را به طور نمادین جارو زدند و فرش راه گستردند.

 

خدام رضوی در میان عموم مردم مشتاق اسفراین در مسجد امام رضا (علیه السلام) همراه شوق مردم شدند و با اهداء تبرکی های حرم رضوی و زیارت پرچم متبرک حلقه اتصال دلدادگان رضوی شدند.