کسب معرفت، محبت و ولایت‌پذیری سه وظیفه ما نسبت به امام رئوف است
کسب معرفت، محبت و ولايت‌پذيري سه وظيفه ما نسبت به امام رئوف است
امام جمعه اسفراین در جشن مردمی زیر سایه خورشید؛

کسب معرفت، محبت و ولایت‌پذیری سه وظیفه ما نسبت به امام رئوف است

امام جمعه اسفراين اسفراين در جشن ميلاد امام مهرباني ها در مسجد امام رضا (عليه السلام) اين شهرستان، به عنايات و برکات شخصيت و سيره آن امام همام اشاره کرد و گفت: معرفت، محبت و ولايت پذيري وظيفه ما در قبال امام رضا (عليه السلام) است.
شناسه خبر : 38252 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ مراسم جشن میلاد امام هشتم (علیه السلام) با حضور کاروان زیر سایه خورشید و همراهی مردم و مسئولان شهرستان اسفراین شنبه شب در محل مسجد امام رضا (علیه السلام) اسفراین برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه اسفراین در این مراسم که پر از شور و شوق عاشقان امام رضا (علیه السلام)و با اجرای مراسم نمادین آیین خطبه خوانی و جاروکشان صحن رضوی از مقابل مسجد اعظم تا مسجد امام رضا (علیه السلام) آغاز شد،  به اثرات ناب و کرامات  ارزشمند  وجود بی مثال آن امام همام اشاره کرد و حضور پرشور مردم در این مراسم را توفیق و محبت حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) نام برد.

وی در ادامه با اشاره به جشن های پرشور مردمی در جای جای استان و ایران اسلامی نیز گفت: حضور برادران و خواهران بی شمار که گرمابخش محافل امام رضایی بود نشان داد دشمنان که فکر می کنند می توانند نور رضوی را از بین ببرند  و مردم رضوی بوده و رضوی می مانند و و پرچم امام رضا بیشتر از قبل درقلب های ما در اهتزاز است.

حجت الاسلام موسوی  با توصیه به اهیمت زنده نگهداشتن هر چه بیشتر مکتب رضوی، کاروان زیر سایه خورشید را حرکتی ارزشمند  و تأثیرگذار خواند و عنوان کرد و گفت: امام رضا (علیه السلام) و حرم آن حضرت خانه امید همه باید باشد که بدینوسیله فراهم شدن تحقق این موضوع را شاهد هستیم.

وی در تکمیل سخنان خود حدیثی از پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) در اهمیت ولایت پذیری امام رضا(علیه السلام)  و محبت آن امام همام را برای حاضران تشریح کرد و با تأکید گفت: در برابر امام رضا(علیه السلام) سه وظیفه داریم؛ معرفت، محبت و اطاعت و ولایت پذیری آن سه وظیفه است.

 

 

این مراسم با مولودی خوانی و مدیحه سرایی در مدح امام مهربانی ها  و زیارت پرچم متبرک حرم رضوی پایان یافت.

پایان/