پرتو پر فروغ امام مهربانی‌ها؛ چتر امن حمایت از کانون‌های مساجد
پرتو پر فروغ امام مهرباني‌ها؛ چتر امن حمايت از کانون‌هاي مساجد
به بهانه روز زیارتی امام رضا(ع) و در آستانه سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی؛

پرتو پر فروغ امام مهربانی‌ها؛ چتر امن حمایت از کانون‌های مساجد

شيرازيان، با يادآوري توصيه فراموش نشدني رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «من سفارش کنم که کانون هاي فرهنگي هنري مساجد را فراموش نکنيد...» به سفر روز آينده رياست جمهوري به اين استان که با روز زيارتي امام هشتم مقارن شده اشاره کرد و گفت: اين سفر را مي توان راهگشاي تحقق منويات رهبري درتبيين نقش کانونهاي مساجد به مدد امام مهربانيها دانست.
شناسه خبر : 38449 تاریخ انتشار : ۱ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۶

به گزارش  ستاد ارتباطات رسانه ای( فهما) از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان» مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در آستانه  سفر هیئت دولت سیزدهم به این استان، که فردا، پنج شنبه دوم تیرماه جاری و همزمانی با روز 23ذیقعده، روز زیارتی امام رضا (علیه السلام) انجام می گیرد، تقارن این سفر را با تمسک به امام مهربانی ارزشمند دانست و گفت: این روز  یادآور سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تبیین نقش کانون های مساجد است که معظم له با تدبیر حکیمانه همیشگی شان درست در 23 ذیقعده در استان خراسان شمالی مطرح کردند.

 

وی در ادامه مطلب فوق ادامه داد: مفتخریم به این موضوع که مقام معظم رهبری موضوع نقش با اهمیت کانون مسجد را در رونق بخشی به مساجد و آبادانی معنوی خانه های خدا مطرح نمودند و به مدد این موضوع و یاری ائمه اطهار(علیهم السلام)  به ویژه  عنایات کریمانه و ناب امام الرئوف، حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، زمینه  بالندگی و رشد و ارتقاء فعالان کانون های مساجد نه تنها در این استان و بلکه در سراسر کشور بودیم.

 

 

شیرازیان  در ادامه با تأکید هر چه بیشتر، به ثمرات پرخیر برکت سفر رهبری اشاره کرد و آن توصیه مدبرانه حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر «من سفارش کنم که کانون هاى فرهنگى هنرى مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکارى بسیج. بد است که بین روحانى مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. با همکارى بسیج، این کانون هاى فرهنگى هنرى مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنى که متناسب با نیاز آن جوانى است که آنجا حضور پیدا می کند، فراهم کنید. مطالعه کنید.» را با شوق بیان کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های  فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، همچنین با صراحت گفت: ابتدا برای حمایت از کانون های مساجد هیچ مبلغ اعتباری مصوب نشد، اما سخنان رهبری و تبیین اهمیت نقش کانون ها در آبادانی مساجد، باعث شد تا همت های حمایتی چه سخت افزاری و چه نرم افزاری معطوف کانون های این استان شود.

 

وی در تکمیل مطلب فوق افزود:  تمسک به ائمه اطهار(علیهم السلام) به ویژه  حضرت ثامن الححج، علی بن موسی الرضا (علیه السلام) همواره رهنمای رقم خوردن اتفاقات ناب و اثربخش مسجدی بوده و سفر هیئت دولت که در این روز اتفاق می افتد را  به فال نیک می گیریم.

 

شیرازیان در ادامه با عنوان این موضوع که فعالان فهمای استان، با سرلوحه و نقشه راه قرار دادن، راهگشایی بندهای بیانیه گام دوم انقلاب و رهنمود های حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)، در جهت اثرگذاری نقش کانون های مساجد و تلاش بیشتر و اثرگذار گام بر میدارند، اظهار امیدواری کرد: همزمانی سفر هیئت دولت به استان در ایام منتسب به حضرت امام الرئوف(علیه السلام) سبب نگاه ویژه به کانون ها و تحقق منویات رهبری در بحث مسجد و رونق فعالیت های مسجد محور شود.

پایان/