مساجد کارکرد اجتماعی دارند/اهمیت نقش آفرینی مردم حول محور مساجد
مساجد کارکرد اجتماعي دارند/اهميت نقش آفريني مردم حول محور مساجد
تأکید رییس جمهور؛

مساجد کارکرد اجتماعی دارند/اهمیت نقش آفرینی مردم حول محور مساجد

رئيس جمهور در جمع اهالي مسجد امام خميني (ره) محله جواديه بجنورد گفت: مردم، با توجه به کارکردهاي اجتماعي مساجد، در رفع مشکلات سهيم باشند.
شناسه خبر : 38513 تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ آیت الله «ابراهیم رییسی»، رییس‌جمهور ایران اسلامی پنج شنبه دوم تیرماه سال جاری، در سفر به استان خراسان شمالی در جمع اهالی مسجد و حسینیه  امام خمینی (ره) محله جوادیه بجنورد حاضر شدند و پس از اقامه نماز جماعت  ظهر و عصر که به امامت حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه برگزار شد، با بیان اینکه منطق دین، کلّکم راع و کلّکم مسئول است گفت: یک جا درست کردن خانه معروف است و یک جا ایجاد شغل و یک جا دعوت به ورزش و ترک دادن اعتیاد معروف است، ما {دولتمردان} مسئولیتی داریم ولی این، مسئولیت تک تک جوانان عزیز را نفی نمی کند.

به نقل از  خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان شمالی رئیسی افزود: مردم جایی که در میدان بودند از جمله در دوران دفاع مقدس، موفق شدیم. این گروه های جهادی که ماه عسل خود را و این طلبه ها که به عنوان گروه جهادی فعالیت می کنند، نمونه هایی از این مسئولیت پذیری هستند.

رئیس قوه مجریه افزود: یکی از کارکردهای مساجد همین نماز است و به تعبیر امام، مساجد سنگر است. در کنار آن، اگر همین کمک های مومنانه مساجد و حسینیه ها نبود، معلوم نبود چه می شد.

 آیت الله  رئیسی گفت: مسجد کارکردهای اجتماعی همچون باخبر شدن از حال دیگران و رفع مشکلات و فقر و پشتیبانی کردن ها را دارد. نقش دولت هم هدایت، حمایت و نظارت است تا انشاالله مناطق از هرگونه آلودگی سالم بمانند.

وی همچنین پس از آن در منزل شهید والامقام «فیروز حمیدی زاده» نخستین شهید مدافع حرم استان خراسان شمالی حاضر شد و در جمع خانواده معزز آن شهید والامقام با بیان اینکه مادران، همسران و فرزندان شهدا، حقیقتا جلوه هایی از شهیدان هستند، گفت: خدمت به خانواده شهدا، افتخار است.

وی  با اشاره به اینکه تاریخ عاشورا، نشان دهنده افتخار فرزندان اصحاب حضرت سید الشهدا(ع) به شهادت در کربلاست، گفت: این در حالیست که بازماندگان جبهه مقابل، به دنبال سلب نسبت با یزیدیان بوده اند.

رئیس جمهور در ادامه نامگذاری معابر، ساختمان ها، مراکز و طرح ها به نام شهدا را رمز ماندگاری جریان شهید و شهادت دانست و گفت: شهیدان و جانبازان خراسان شمالی،  هویت این استان هستند.

 آیت الله رئیسی افزود: مسئولیت بنده و امثال من و دوستانی که به نام حکومت به نام نظام مشغول کارند، بسیار سخت و سنگین است و باید بدانیم حفظ ثمره خون شهدا در دست مسئولان است.

وی در پایان گفت: هر معلم، هر عالم، هر امام جماعت، هر کاسب بازاری و هر صنفی بداند در مشی و حرکتش باید حرمت خون شهید را حفظ کند.

 

پایان/