نگاهی به اقدامات کانون شهید کلاته بجنورد برگزیده رواق قلم رویداد فهما/از نشست نوجوانان , پیشکسوتان شاعر تا تلاش برای خلق اشعار آیینی نوآورانه
نگاهي به اقدامات کانون شهيد کلاته بجنورد برگزيده رواق قلم رويداد فهما/از نشست نوجوانان , پيشکسوتان شاعر تا تلاش براي خلق اشعار آييني نوآورانه
به بهانه 14 تیر روز قلم؛

نگاهی به اقدامات کانون شهید کلاته بجنورد برگزیده رواق قلم رویداد فهما/از نشست نوجوانان , پیشکسوتان شاعر تا تلاش برای خلق اشعار آیینی نوآورانه

مدير کانون فرهنگي هنري شهيد کلاته بجنورد، برگزيده رواق قلم سومين رويداد فهما با اشاره به فعاليت هاي اين کانون، از تلاش براي خلق اشعار آييني و خلق نوحههاي ادبي و اثرگذار خبر داد.
شناسه خبر : 38802 تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «امید ایزانلو» مدیر کانون فرهنگی هنری شهید کلاته بجنورد، که درسومین رویدادملی فهما در رواق قلم شایسته تقیر شناخته شد، به فعالیت های این کانون اشاره کرد و گفت: بیشتر نوجوانان این کانون به مداحی و نوحه خوانی علاقمندند و تلاش کردیم با همراهی شاعران پیشکسوت  و خلق اشعار اثرگذار، زیمنه تولید آثار آیینی ارزشمند فراهم شود.

وی همچنین از تولید مستند قدردانی از  فعالیت شاعران  پیشکسوت و همراه فعالیت های مسجد نیز خبر داد و گفت: تلاش کردیم در فضایی صمیمانه و نزدیک  هم از تجربه های آموزشی این شاعران بهره مند شویم و همزمان نیز با تعامل فضای انس و الفت نوجوانان با محافل ادبی و افراد اثرگذار دراین زمینه فراهم شود.

حجت الاسلام ایزانلو، ایجاد زمینه نوآورانه و خلق آثار بدیع و تازه ادبی در قالب شعر، داستان و دلنوشته را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: نوجوانان را برای سرایش نوحه های خلاق با توجه به در پیش بودن ایام عزداری ماه محرم  و تدارک استقبال از ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان آماده میکنیم.

 

وی به دیگر برنامه های اوقات فراغت این کانون اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاس های آموزش احکام، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه نوجوانان و نیز آموزش مداحی و نشست های ادبی و بررسی اشعار آیینی ویژه ایام محرم نیز از دیگر این فعالیت ها می توان نام برد.

وی همچنین تهیه بسته های همدلی ویزه خانواده‌های نیازمند در ایام دهه امامت و ولایت را نیز به دیگر برنامههای این کانون اضافه کرد.

پایان/