ببیش از 700 بسته همدلی عیدانه در سفره خانواده‌های نیازمند قرار گرفت
ببيش از 700 بسته همدلي عيدانه در سفره خانواده‌هاي نيازمند قرار گرفت
به همت فعالان کانون های مساجد خراسان شمالی؛

ببیش از 700 بسته همدلی عیدانه در سفره خانواده‌های نیازمند قرار گرفت

فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي با عزمي همدلانه و همراهي خيرين، بسته فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي با عزمي همدلانه و همراهي خيرين، بسته هاي عيدانه به مناسبت عيد سعيد قربان تهيه و به دست 735 خانواده نيازمند رساندند.
شناسه خبر : 39161 تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ تنی چند از فعالان کانون های مساجد خراسان شمالی  همزمان با عید قربان و با راه اندازی پویش مهربانی و دستگیری از نیازمندان، خیران نیک اندیش را  فراخواندند و بسته های عیدانه از گوشت های  نذری قربانی، تهیه و در سفره  نیازمندان قرار دادند.

 

«غلامحسن امیری»، مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا(سلام الله علیها) اسفراین، در این باره از ذبح 5 رأس گوسفند به همت خیران در روز عید قربان خبر داد و گفت: دام های تهیه شده پس از ذبح و تهیه بسته های معیشتی در میان 200 خانواده نیازمند توزیع شد.

 

«علی حیدری»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام) بجنورد نیزدر ادامه به همت مهربان و با اراده نیکوکاران مسجدی اشاره کرد و  گفت: با مشارکت خیرین و نیز آستان قدس رضوی همزمان با عید قربان 8 رأس گوسفند تهیه و ذبح شد.

وی ادامه داد: بدینوسیله 300 خانواده نیازمند بجنوردی از موهبت خیران در این باره بهره مند شدند و بسته گوشت نذری دریافت کردند.

«مریم شرف پور»، رابط کانون روستایی  شهدای زرق آباد اسفراین نیز ضمن اعلام برگزاری برنامه های آموزشی و فرهنگی و نشست های و جلسات تفسیر قرآن، برگزاری مراسم دعای عرفه و نیز اقامه نماز عید قربان، از تهیه 50 بسته گوشت نذری و اهداء به خانواده های نیازمند این روستا توسط اهالی مسجد این منطقه خبر داد.

 

همچنین «میلاد قربانی» مدیر کانون فرهنگی هنری  پنج تن آل عباء بجنورد نیز از ذبح گوسفند و تهیه 72 بسته گوشت نذری ویژه نیازمندان خبر داد و گفت: مراسم دعای عرفه و اقامه نماز عید قربان به همت ارکان مسجد پنج تن آل عباء  نهم و دهم ماه ذی الحجه برگزار شد.

در این باره فعالان کانون فرهنگی هنری سیره شهدای مسجد جامع بلال  شهر صفی آباد نیز با همتی مسجدی و خیرخواهانه و با همراهی خیران، 113 بسته گوشت نذری تهیه و به عنوان عیدانه در سفره نیازمندان این منطقه قرار داد.

بر اساس اعلام «علی ارغیانی»، مدیر این کانون همچنین برگزاری مراسم دعای عرفه، اقامه نماز عید از دیگر برنامه های انجام شده ایام آغازین دهه امامت و ولایت در این شهر می توان نام برد که در توضیحی تکمیلی اضافه کرد: اکران عمومی فیلم ویژه عموم مردم نیز در محوطه باز مقابل مسجد نیز صورت گرفت که خوشبختانه با استقبال عموم مردم رو به رو شد.

برگزاری کارگاه مهارت های زندگی، در کانون مشکات اسفراین ویژه بانوان، برگزاری مراسم روز عرفه و اقامه نماز عید قربان در کانون مهدویت روستای علی آباد نیز می توان در برنامه های نکوداشت نهم و دهم ذی الحجه در کانون های مساجد  خراسان شمالی نام برد.

 

پایان/