طرح تربیتی «حیات طیبه» با همکاری فعالان فهما و مربیان طرح چهره به چهره اجرا می‌شود
طرح تربيتي «حيات طيبه» با همکاري فعالان فهما و مربيان طرح چهره به چهره اجرا مي‌شود
در خراسان شمالی؛

طرح تربیتی «حیات طیبه» با همکاری فعالان فهما و مربیان طرح چهره به چهره اجرا می‌شود

نشست هم انديشي طرح تربيت مربي حيات طيبه با حضور جمعي از مربيان پرسابقه و اثربخش طرح کشوري چهره به چهره در بجنورد برگزار شد.
شناسه خبر : 39266 تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)  از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «میثم بهاری»، مدیر کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) بجنورد و طراح و مجری طرح «حیات طیبه» در نشستی با مربیان طرح تربیتی چهره به چهره استان، که  امروز پنج شنبه، 23 تیرماه جاری، در محل ستاد فهمای خراسان شمالی برگزارشد، ضمن تشریح این طرح گفت:  این طرح با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات آسیب پذیر طراحی و تدوین شده و با همکاری موسسه فردای بهتر بجنورد و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود.

وی در ادامه مطلب فوق ضمن اینکه این طرح را از فعالیت های اصلی برای غنی بخشی به برنامه های اوقات فراغت نام برد، بیان کرد: طرح مذکور  برگرفته از طرح ملی «چهره به چهره» بوده که درصدد است با آموزش و تبیین اصول عقاید با مصداق‌هایی همچون احترام به والدین در نوجوانان، مربی دینی تربیت شود و این آموزش‌ها در مساجد  استمرار یابد.

مدیر کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره)بجنوردبا عنوان اینکه  در ابتدا طرح مذکور در شهرستان‌های شیروان و بجنورد برنامه ریزی شده افزود: محافظت از خانواده‌ها و افراد در معرض آسیب با اولویت افراد در سنین پایین، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی بومی محالت و درونزا کردن سیستم مقابله، تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و رفتاری خانواده‌های تحت پوشش و ترویج سبک زندگی اسلامی و همچنین  مقابله جدی و بومی با استفاده از روش‌های تغییر باور و نگرش متکی به طرح چهره به چهره، از اهم اهداف این طرح  می توان نام برد.

حجت الاسلام بهاری همچنین اعلام کرد: استفاده تخصصی از مشاوران اجتماعی و روانشناسی بر مبنای یافته‌های نگرشی، تربیت نسل مصون از آسیب و مربی نسل‌های نو در آینده با کمک ظرفیت‌های فیزیکی و انسانی محالت، تولید و توسعه سرمایه‌های اجتماعی پایدار با نشاط و امید در مناطق آسیب دیده و در معرض آسیب‌های اجتماعی و نیز ایجاد پایگاه‌های آموزشی، ورزشی، تفریحی، مشاوره‌ای برای گذران اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از دیگر اهداف اجرای این طرح  می‌توان برشمرد.

طراح و مسئول اجرای طرح "حیات طیبه" در خراسان شمالی  مخاطبان این طرح را نوجوانان ۱۱ تا ۱۷ سال اعلام کرد و افزود: بهترین فضای تربیتی در اجرای درست این طرح کانون‌های مساجد است و مربیان شرکت کننده در این طرح نیز می‌بایست حداقل دانشجو و حداکثر مدرک کارشناسی و در شرایط سن زیر ۴۰ سال باشند.

وی ارائه گواهینامه آموزشی و در نظر گرفتن ۲۰ جلسه در ایام اوقات فراغت تابستان را نیز به نحوه آموزش این طرح تربیتی اضافه کرد و ادامه داد: این طرح با مشارکت محوری موسسه «فردای بهتر» بجنورد از موسسات مجوز گرفته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرا می‌شود.

 

در ادامه این جلسه مربیان حاضر در خصوص نحوه اجرای طرح و بخش های آن در محلات مختلف بحث و تبادل نظر کردند و اجرای اردویی و تجمیع قابلیت ها و ظرفیت های مربیان و فعالان تربیتی دینی از اهم موارد ارائه شده توسط مربیان حاضر در جلسه بود که جادارد در این خبر از آن نام برد.

 

پایان/