کانون‌های مساجد باید پرچمدار رونق مساجد در عرصه خدمت به مردم و فعالیت‌های فرهنگی باشند
کانون‌هاي مساجد بايد پرچمدار رونق مساجد در عرصه خدمت به مردم و فعاليت‌هاي فرهنگي باشند
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛

کانون‌های مساجد باید پرچمدار رونق مساجد در عرصه خدمت به مردم و فعالیت‌های فرهنگی باشند

حجت الاسلام و المسلمين خداداده، ضمن تاکيد بر تحقق نهضت بازگشت به مساجد بيان کرد: امروز کانون‌هاي مساجد بايد پرچمدار رونق مساجد در عرصه خدمت به مردم و فعاليت‌هاي فرهنگي باشند.
شناسه خبر : 39441 تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خراسان شمالی، امروز چهارشنبه 29 تیر ماه در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد.


حجت الاسلام و المسلمین خداداده، در این مراسم طی سخنانی بر ضرورت رونق مسجد در حوزه های فرهنگی، تربیتی، اجتماعی تاکید و گفت: خدمت به مردم در کنار بسیج، امام جماعت و دیگر کارگزاران باید مورد توجه کانون‌های مساجد باشد؛ ما باید پرچمدار رونق مسجد باشیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور به اهمیت کادر سازی در بستر مسجد با هدف فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و گفت: تولید و خلق آثار هنری ارزشمندی نظیر سرود «سلام فرمانده» در آن مقطع زمانی توانست نقش بسزایی در تحول و جریان سازی فرهنگی در جامعه ایجاد کند.

وی ادامه داد: اگر حاکمیت و حلقه‌های میانی درست و در چارچوب به نهضت بازگشت به مسجد متعهد بوده و این مولفه را به عنوان شعار خود قرار دهند، شاهد استقبال بازگشت مردم به مساجد نیز خواهیم بود.

 حجت الاسلام و المسلمین خداداده با بیان اینکه استان خراسان شمالی کانون‌های ویژه و شاخص خوبی در حوزه های کارآفرینی و تربیتی دارد که باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: لازمه تقویت این کانون ها تخصیص اعتبارات کلان نیست؛ بلکه انسجام تشکیلاتی جامعه ایمانی است که باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند؛ امروز دولت باید زمینه رشد مساجد را در تمامی زمینه ها فراهم کند.

وی  در ادامه از «هاشم شیرازیان» به عنوان سنگربانی یاد کرد که در طول 12 سال فعالیت در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خراسان شمالی تلاش های فراوانی در راستای تحقق فعالیت های مسجدی داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده گفت: اما از این خطه انتظار بیشتری می رود و لازم است با همراهی نماینده ولی فقیه به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری کانون های فرهنگی  و هنری مساجد و دبیر این شورا، بتوانیم فعالیت ها و اقداماتی را که در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق می افتد در دل کانون های مساجد رقم بزنیم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین«حبیب الله پاکدامن» مدیر جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه مسجد، کانون همه تحولات بوده و هست، افزود: بدون توجه به مسجد، تعالی دینی و اسلامی محقق نمی شود.

وی موفقیت کانون های فرهنگی و هنری در تعالی مساجد را مستلزم عمل به رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و همکاری همه نهادها و دستگاه ها دانست و افزود: باید فعالیت‌ها در سه حوزه شبکه سازی و انسجام بخشی، آموزش و توانمندسازی و هویت بخشی و تعالی تشکیلات برنامه ریزی شود.

این گزارش می افزاید: در ادامه مراسم «هاشم شیرازیان» مدیر سابق ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، طی سخنانی به موفقیت ها و دستاوردهای ستاد هماهنگی کانون های مساجد این استان در طول 12 سال فعالیت اشاره کرد و گفت:  ثبت ۳۶ گروه سرود، اجرای موفق طرح پیوند «مسجد مدرسه و منزل»، موفقیت در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و جذب اعتبار سه میلیاردی در سفر استانی هیئت دولت به استان در راستای تعمیر و تجهیز کانون های مساجد بخشی از اقداماتی بود که در این مدت محقق شده و به مرحله عمل رسید.

در بخش دیگری از این مراسم سرود غدیر از سوی هنرمندان نوجوان کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج) مسجد حضرت قائم آل محمد(ص)  اجرا شد.

گفتنی است این مراسم با اعطای حکم «حبیب الله پاکدامن» به عنوان سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی و تجلیل و قدردانی از  زحمات ۱۲ ساله «هاشم شیرازیان» پایان یافت.