ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در ردیف اعتباری دستگاه‌های فرهنگی و دینی خراسان شمالی قرار می‌گیرد
ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد در رديف اعتباري دستگاه‌هاي فرهنگي و ديني خراسان شمالي قرار مي‌گيرد

ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در ردیف اعتباری دستگاه‌های فرهنگی و دینی خراسان شمالی قرار می‌گیرد

استاندار خراسان شمالي با هدف حمايت از فعاليت‌هاي کانون هاي مساجد اين استان، از تعيين رديف بودجه اعتباري ويژه کانون‌ها در کنار دستگاه‌هاي فرهنگي ديني اعلام آمادگي کرده و قول مساعدت داد.
شناسه خبر : 39444 تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۹:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ نشست مشترک حجت الاسلام و المسلمین «کمال الدین خداداده»، رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با حجت‌الاسلام و المسلمین «رضا نوری»  نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی؛ «محمدرضا حسین‌نژاد» استاندار این استان؛ «محمد وحیدی» نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم و راز جرگلان امروز چهارشنبه 29 تیرماه برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه در  استان خراسان شمالی در این نشست که همزمان با سالروز میلاد باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) برگزار شد، خواستار حمایت ها بیشتر از فعالیت های کانون ها از طریق اختصاص اختیارات بیشتر به شورای هماهنگی کانون های مساجد استان ها و تعامل با مرکز رسیدگی به امور مساجد و رفع موانع تعامل هر چه بیشتر ارکان مسجد شد.

 

همچنین در ادامه حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی ضمن تأکید بر اهمیت اقدامات اثرگذار کانون های مساجد در نقاط مختلف شهری و روستایی برای پیگیری موضوع حمایت از این کانون ها قول مساعد داد و گفت: از سوی شورای برنامه ریزی استان به فرمانداری های شهرستان ها ابلاغ می شود تا اعتبار حمایتی از محل ردیف اعتباری دستگاه های فرهنگی و دینی در نظر گرفته شود و کانون مساجد نیز در این لیست قرار گیرد.

 

حجت الاسلام خداداده نیز ضمن تایید وتلاش برای رونق فعالیت های کانون های مساجد این نشست از برگزاری جلسات همفکری برای ایجاد مشارکت بیشتر با نهادهای مختلف ازجمله مرکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد و رونق بخشی به فعالیت های فرهنگی و هنری، آموزش و توانمند سازی فعالان کانون های مساجد را در دستور کار ستاد فهما اعلام کرد.

گفتنی است، در این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، مشاور رییس و سرپرست معاونت فرهنگی  و هنری ستاد فهمای کشور، مدیر جدید و اسبق ستاد فهمای استان نیز حضور داشتند.

 

پایان/