راه اصلی همه فعالیت ها باید راه مسجد و ختم شدن به مساجد باشد
راه اصلي همه فعاليت ها بايد راه مسجد و ختم شدن به مساجد باشد

راه اصلی همه فعالیت ها باید راه مسجد و ختم شدن به مساجد باشد

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي در نشست شوراي اداراي ستاد فهماي اين استان تاکيد کرد: راه اصلي همه برنامه ها و فعاليت ها پيمودن و ختم شدن به مسجد است و کانون هاي مساجد بايد اين راه را با تربيت انسان هاي تمدن ساز برنامه ريزي کنند و روشنايي بخشند.
شناسه خبر : 39462 تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛  دکتر «تقی صادقی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نشست شورای اداری ستاد فهمای این استان با اشاره به اهمیت مسجد و نقش آفرینی اهالی مسجد گفت: تنها راه اصلی و مسیر درست، پیمودن راه مسجد است، هر کاری که جدای از ارتقاء و محور قرار گرفتن مسجد باشد و مسیری دیگر را طی کند،  وقت هدر دادن و تباه شدن است.

 

وی در این جلسه که با حضور مدیران جدید و اسبق ستاد کانون های مساجد خراسان شمالی رنگ سالها تجربه و افق تازه نفس آغاز به خود گرفته بود،  بر مطالب پیشین تاکید کرد و افزود:  محورهمه برنامه ها و فعالیت ها باید مسجد و باهمکاری اهالی مسجد باشد، و تلاش ها به تربیت انسان های آینده ساز از دل مسجد ختم شود.

 دکتر صادقی با عنوان اینکه عمران مادی و معنوی مساجد هر دو ر کنار هم می بایست صورت پذیرد، از خدمات مدیر پیشین ستاد کانون های مساجد استان قدردانی کرد و خطاب به مدیر جدید و کارکنان این ستاد توصیه کرد: با همراهی و همدلی که ویژگی کار مسجدی است، و ارائه برنامه های فرهنگی هنری ارزشمند، مساجد را به کارخانه تمدن سازی به دست انسان های رشد یافته در مسجد مبدل کنید.

 

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نیز در این نشست اولویت کاری و اساس برنامه ها را ایجاد زمینه برای  نقش آفرینی کانون فرهنگی هنری مسجد به عنوان کانون تربیت نیروی انقلابی و مسجدی عنوان کرد و تلاش و حرکت بی وقفه را مورد توجه قرار داد.

 

وی در ادامه همچنین با متذکر شدن این نکته که در ابتدا لازم است خودمان تربیت شویم و از خود شروع کنیم، اضافه کرد: به هر میزانی که خود حرکت می کنیم و اهل آموزش و تربیت  باشیم به همان اندازه می توانیم جامعه هدف را حرکت دهیم.

حجت الاسلام پاکدامن،  باتأکید بر احصاء ظرفیت های معنوی و مادی موجود در کانون های مساجد استان افزود: شناخت درست ظرفیت ها باعث می شود با همین ظرفیت های موجود کارهای بزرگی انجام دهیم و موثر واقع شویم.

«هاشم شیرازیان» مدیر اسبق ستاد کانون های مساجد خراسان شمالی نیز در این نشست گزارشی اجمالی از فعالیت های سال های خدمت خود اعم از دوره های آموزشی  و ارتقاء تجهیزات کانون ها و کتابخانه و کسب رتبه های برتر کشوری از سوی فعالان کانون ها ارائه کرد.

پایان/