#دختران_حاج_قاسم در اسفراین با آموزش خبرنویسی، به استقبال محرم رفتند
#دختران_حاج_قاسم در اسفراين با آموزش خبرنويسي، به استقبال محرم رفتند

#دختران_حاج_قاسم در اسفراین با آموزش خبرنویسی، به استقبال محرم رفتند

مادران و دختران مسجدي پرچمدار مکتب شهيد حاج قاسم سليماني، در مرکز شهر اسفراين با مباني ساده اطلاع رساني و خبرنويسي به زبان ساده آشنا شدند.
شناسه خبر : 39686 تاریخ انتشار : ۷ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ بیش از 30 تن از دختران نوجوان مسجدی که در قالب پویش #دختران_حاج_قاسم به جمع فعالان فرهنگی شهرستان اسفراین افزوده شدند، با حضوردر کارگاهی آموزشی  با اصول و قواعد ساده اطلاع رسانی و خبرنویسی آشنا شدند.

کارگاه مذکور که در مرکز شهر اسفراین به همت کانون فرهنگی هنری مشکات  و همراهی نهضت پیشرفت بانوان اسفراین و نیز با طرحی کلی و مشارکت ستاد ارتباطات رسانه ای فهمای استان برنامه ریزی و اجرا شد، آموزش مبانی ابتدایی خبر نویسی  را در برداشت.

آموزش قواعد اولیه خبرنویسی، قالب بندی خبر، نحوه ارتباط گیری و مهارت های تهیه خبر و کاربرد آن در مسجد وانعکاس فعالیت های  یک کانون فرهنگی هنری  توسط «محدثه نیری»، کارشناس رسانه و اطلاع رسانی ستاد فهمای خراسان شمالی  تشریح شد.

همراه دختران مسجدی و گره دختران حاج قاسم  چندتن از مدیران کانون های فرهنگی هنری اسفراین نیز حضور داشتند که آموزش کارگاهی و عملی خبر نویسی، و تحلیل اخبار تهیه شده توسط فراگیران حاضر، اهداء کتب مرتبط به داوطلبان حاضر از برنامه های آموزشی آن می توان نام برد.

 

گفتنی است، تاکنون کارگاه مذکور  در مناطق مختلف استان از جمله منطقه دهستان بام و نیز در شهر اسفراین و گرمه و شهر شوقان ویژه رابطین و مدیران کانون های این نقاط  برگزار شده است.

 

پایان/