عضو کانون «شهدای پشنده» راز و جرگلان، حافظ برگزیده مسابقات قرآنی دانش‌آموزی کشور شد
عضو کانون «شهداي پشنده» راز و جرگلان، حافظ برگزيده مسابقات قرآني دانش‌آموزي کشور شد

عضو کانون «شهدای پشنده» راز و جرگلان، حافظ برگزیده مسابقات قرآنی دانش‌آموزی کشور شد

«زينب قلي زاده» حافظ کل قرآن کريم و عضو کانون فرهنگي هنري «شهداي پشنده » يکي از روستاهاي شهرستان مرزي راز و جرگلان، موفق به کسب رتبه اول مسابقات قرآني دانش‌آموزي دختران کشور شد.
شناسه خبر : 39764 تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «مریم امینی»، مدیر کانون روستایی شهدای پشنده شهرستان راز و جرگلان  با اعلام این خبر گفت: «زینب قلی زاده» حافظ 15 ساله کل قرآن کریم، در میان دانش آموزان دختر سراسر کشور توانست رتبه اول را کسب کند.

وی افزود: این حافظ نوجوان  تربیت شده روستای پشنده و برنامه های قرآنی این روستا است که با تلاش بی وقفه توانسته تمام قرآن ا حفظ و در این مسابقات بدرخشد.

امینی همچنین اعلام کرد: این مسابقات چهلمین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزی کشور است که این حافظ نوجوان در مراحل شهرستانی و استانی آن توانست دیگر رقبا را کنار بزند و در جایگاه اول بایستد.

وی افزود: رشته های قرائت، تحقیق، ترتیل، حفظ ۱۰ جزء ، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم به صورت مجازی از اول تا هفتم تیرماه اجرا شد و بخش  حضوری  آن نیز  دوم تا هشتم مرداد ماه در شهرستان تبریز با مشارکت حدود ۱۵۰۰ دانش آموز انجام شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای پشنده تصریح کرد: «زینب قلی زاده»  پیش  از این در مسابقات قرآنی کودک و نوجوان استان در مرحله شهرستانی اول و در مرحله استانی آن سوم شده است.

امینی همچنین در ادامه گزارشی از فعالیت های قرآنی این کانون ارائه کرد و گفت: تا کنون به  80 داوطلب قرآن آموز و علاقمند به حفظ آیات شریف در این کانون آموزش داده شده که 50 تن آنها به طور مستمر هم اکنون در حال آموزش هستند که 2 حافظ کل و یک حافظ 15 جزء  و باقی نیز حافظ  جزء 30 شدند.

وی برگزاری مسابقات قرآنی و ایجاد رقابت در رشته های ترتیل و قرائت و نیز حفظ قرآن در میان نوجوانان و نیز برگزاری محافل انس با قرآن کریم را از اهم برنامه های این کانون، با محوریت خانه قرآن و پایگاه بسیج مسجد آن نام برد.